گزارش ئی.یو ریپورتر از کنفرانس بین‌المللی بروکسل-مریم رجوی: همه نشانه‌ها حاکی از پایان رژیم ملاها در ایران است.
مریم رجوی روز جمعه در یک کنفرانس بزرگ در بروکسل در آستانه اولین سالگرد قیام مردم ایران که پس از مرگ غم‌انگیز مهسا (ژینا) امینی آغاز شد، سخنرانی کرد. به‌گفته رجوی، این قیام، پتانسیل سقوط رژیم را برجسته کرد و مردم ایران را با پشتوانه ۴دهه مقاومت سازماندهی شده در آستانه عصر جدیدی در تاریخ خود قرار داد.
استفان هارپر نخست‌وزیر سابق کانادا، گی ورهوفشتاد نخست‌وزیر پیشین بلژیک، اینگرید بتانکور نامزد پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا فرانتس یوزف یونگ وزیر دفاع پیشین آلمان و میشل آلیو ماری وزیر خارجه سابق فرانسه از جمله شخصیتهای بین‌المللی بودند که در این مراسم شرکت کردند.
در این کنفرانس که در پایتخت اروپا برگزار شد، نمایندگان پارلمان بلژیک و هیئت‌های فراحزبی از پارلمان اروپا و پارلمانهای کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، ایرلند و ایسلند نیز شرکت کردند.
مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت تأکید کرد: در این قیام جهان به‌وضوح رژیمی را دید که بی‌ثباتی خود را با جنگ‌افروزی و تروریسم و ​​با جوسازی حول برنامه‌های موشکی و هسته‌یی خود پوشانده است.
در واقع این رژیم روی باروت نشسته و آینده‌ای ندارد. و هنگامی که زنان و دختران شجاع - نیروی اصلی تحول - در خط مقدم ایستادند، روشن شد که تحولی که در ایران رخ می‌دهد از چنان شدت و عمقی برخوردار است که ناگزیر به سقوط دیکتاتوری مذهبی می‌انجآمد و ایران آزاد به‌وقوع می‌پیوندد».
وی تأکید کرد: عواملی که منجر به فوران قیام شد نه تنها کاهش نیافته بلکه متمرکز و شدیدتر شده است.
«رویکرد خصمانه جامعه نسبت به رژیم جلادان که در جریان قیام آشکار شد، به‌وضوح افزایش یافته است. مقاومت سازمان‌یافته و واحدهای مقاومت در داخل کشور در کنار شبکه‌های اجتماعی مجاهدین خلق، فعالیت خود را بر شکستن دیوار سرکوب، راه‌اندازی قیام و گسترش آن متمرکز کرده‌اند.
شرکت‌کنندگان در کنفرانس با نمایندگی طیف وسیعی از گرایشهای سیاسی، ضمن تأکید بر نقش کانونهای شورشی وابسته به مجاهدین خلق گفتند که شعارها در خیابانهای ایران مانند &#۳۹;مرگ بر ستمگر، شاه باشد یا رهبر&#۳۹; به‌وضوح نشان می‌دهد که مردم ایران دیکتاتوری شاه و استبداد مذهبی کنونی را رد می‌کنند و به‌دنبال ایجاد یک جمهوری دموکراتیک هستند که در برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی منعکس شده است. در ماههای اخیر ۳۶۰۰نماینده پارلمان از سراسر جهان، ۱۲۴رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سابق و ۷۵برنده جایزه نوبل حمایت خود را از این طرح اعلام کرده‌اند.
ئی.یو ریپورتر می‌افزاید:
روحانیان حاکم بر ایران هرگز به اندازه امروز نیازمند مماشات نبوده‌اند. تحت تأثیر شدید قیام ها، آنها بیش از هر زمان دیگری به مانورهای دیپلماتیک نیاز دارند. آنها در تلاشند تا حمایت غرب و شرق را در برابر مردم ایران و انقلاب دموکراتیک آنها جلب کنند.
روشهای آنها برای اعمال فشار بر دولتهای غربی شناخته شده است. گروگان گیری، تروریسم، جنگ‌افروزی و بازی با کارت هسته‌یی تاکتیکهای آنهاست.
مریم رجوی تأکید کرد: خواسته اصلی آخوندها از دولتهای غربی محدود کردن مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت و بستن راه قیام و آزادی در ایران است.
وی از غرب خواست که سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی اعلام کند، حق مردم ایران برای دفاع از خود در برابر سپاه و دیگر نیروهای سرکوبگر را به‌رسمیت بشناسد، قطعنامه‌های شش گانه شورای امنیت سازمان ملل‌متحد علیه رژیم ایران را دوباره فعال کند و پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران را به شورای امنیت سازمان ملل متحد، ارجاع دهد.
رهبران رژیم را به‌خاطر چهار دهه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت تحت تعقیب قرار دهند و رژیم آخوندی را تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل‌متحد به‌عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی قرار دهند.
سخنرانی رجوی بارها با شعارها و تشویق جمعیت مشتاقی که از سراسر اروپا جمع شده بودند، قطع شد. وی به‌شدت از سیاست کنونی غرب در قبال ایران انتقاد کرد و هشدار داد که مماشات مستمر با فاشیسم مذهبی هم کمک به قاتلی است که به سوی مردم ایران تیراندازی می‌کند و هم صلح و امنیت جهانی از جمله امنیت خود اروپا را به خطر می‌اندازد.
استفن هارپر، نخست‌وزیر پیشین کانادا در بخشی از سخنرانی خود گفت:
این تبلیغات که رژیم ریشه‌دار است و اپوزیسیون سازمان یافته‌ای ندارد را کنار بگذارید. اگر چنین اپوزیسیونی وجود نداشت، چرا رژیم علیه شورای ملی مقاومت دست به چنین شیطان‌سازی می‌زند و چرا ۳۵۰۰نفر از اعضای مقاومت شما را زندانی می‌کند.
جایگزینی برای ارائه به مردم ایران وجود دارد. بسیار ساده است. در کنار مقاومت ایران و خواست آنها برای داشتن یک دولت دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت بایستید.
گی فرهوفشتاد، نخست‌وزیر سابق بلژیک، گفت
شرایط به ضرر رژیم و به نفع مردم ایران بدتر شده است. اعدام مخالفان توسط رژیم موج اعتراضات را متوقف نکرده است.
سکوت و انفعال اتحادیه اروپا و سایر کشورهای غربی به حاکمیت وحشت رژیم قدرت می‌بخشد. ما باید یک سیاست قاطع و استراتژی تغییر در ایران داشته باشیم.
پس از این نشست هزاران نفر از هواداران شورای ملی مقاومت ایران در تظاهرات و راهپیمایی منظم در بروکسل شرکت کردند.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید