این کارگران و زحمتکشان شورشگر ایران‌اند که دست در دست ارتش بزرگ آزادی، استبداد دینی را به زیر می‌کشند و آزادی و برابری را جایگزین می‌کنند
کارگران، کشاورزان و زحمتکشان ایران!
عید جهانی کارگران را به همه شما تبریک می‌گویم. هر چند که این عید نیز از خون کارگران ایران سرخ‌فام است؛ از خون نزدیک به ۸۰۰ کارگری که در سال گذشته در حوادث ناشی از کار جان باختند، از رنج کشاورزان به قیام برخاسته اصفهان که با شلیک پاسداران سنگدل خامنه‌ای، چشم خود را از دست دادند و از خون دل زنان کارگر و قالی‌باف و دستفروش و شالیکار که از ناداری و ستم و بی‌پناهی می‌سوزند.
با این همه، کارگران ایران به پشتوانه اعتراضها و اعتصاب‌های دلیرانه خود، این روز را عید نوید‌بخش آزادی از چنگال استبداد غارتگر حاکم و رهایی از ستم و بهره‌کشی کرده‌اند. خوشا اعتراضها و اعتصاب‌های بی‌وقفه کارگران که پیام‌ها و انگیزش‌ها و مقاصد پرشکوه هر دو عید را در اعتراضها خود به هم آمیخته است.
به کارگران و زحمتکشانی که کانون شورشی تشکیل داده ظلمات خفقان را به آتش می‌کشند، درود!
به کشاورزان اصفهان که به قیام برخاستند درود!
به کارگرانی که آتش اعتراضها را در تمام سال شعله‌ور نگه داشته‌اند، درود!
از کارگران پیمانی بیش از ۱۰۰پروژه نفت و گاز، پالایشگاهها، صنایع پتروشیمی و نیروگاهها تا به‌پاخاستگان در فولاد اهواز، تراکتور‌سازی تبریز، نیشکر میان آب، کاغذ پارس هفت‌تپه، کارگران گرسنه شهرداریها در خوزستان و سایر استانها، تا زحمتکشان بازنشسته که در این سال هر یکشنبه به خیابان‌ها آمدند و علیه ستمکاری و غارتگری آخوندها فریاد کشیدند.
از کارگران راه‌آهن، رانندگان اتوبوسرانی تهران، ارومیه، مشهد و کرمانشاه و بسیاری کارگران در صنایع ساختمانی، شیمیایی، نساجی، غذایی و خودروسازی تا معدن‌کاران به‌جان آمده که زیر فشارهای جانکاه زبان حال‌شان این است که دیگر بس است، این زندگی باید تغییر کند. بله باید تغییر کند. اما این تغییر بزرگ با سرنگونی رژیم ولایت فقیه امکان‌پذیر است.
 
رژیم آخوندی و سیاست ضدگارگری
در سال گذشته، رژیم آخوندی سیاست ضدکارگری و ضدمردمی خود را در چند زمینه عمده شدت بخشید:
– موقتی‌سازی نیروی کار ناامنی شغلی را نهادینه کرده است
– سرکوب مزدبگیران برای ارزان‌سازی نیروی کار
– مقررات‌زدایی از روابط کار برای داشتن دست باز کامل در بهره‌کشی از کارگران
– سوق دادن عمده کارگران و زحمتکشان به اشتغال غیررسمی
– کشاندن زنان به‌بازار غیررسمی کار
– بی‌مقدار کردن جان و هستی کارگران
– ابقا و گسترش شرکت‌های پیمانکاری که بخش مهمی از دستمزدها را به‌یغما می‌برند
– جلوگیری از تشکل‌یابی مستقل و غیروابسته به رژیم در واحدهای تولیدی
– و بیکارسازی کارگران؛
در واقع آنچه در جمله‌پردازی شیادانه خامنه‌ای «اقتصاد مقاومتی» نام گرفته، یک سیاست دو وجهی است: یک‌طرف غارت اموال و دارایی‌های مردم و انباشتن آن در ستاد اجرایی و سایر بنیادهای متعلق به خودش و سپاه پاسداران. طرف دیگر استخراج درآمد عظیمی از نیروی کار ارزان و تحت سرکوب ایران است یعنی کشیدن شیره جان میلیون‌ها زن و مرد زحمتکش که ثروت حاصل از آن از سایر غارتگریهای رژیم بسا بیشتر است.
این چپاول مضاعف که در سیاست، قانون و شرعیات ضداسلامی رژیم نظام یافته و مدون شده، پیکره اجتماعی ایران را دچار ویرانی هولناکی کرده است. نیروی کار در سراسر کشور دچار بی‌ثباتی مزمن شده، امنیت شغلی رخت بربسته و ۹۵درصد طبقه کارگر در چارچوب قرارداد موقت یا سفید امضا، به بیگاری کشیده شده است.
 
کارگران ایران قربانگاه فقر
حداقل دستمزد فقط هزینه یک‌سوم ماه کارگران را پوشش می‌دهد. بر اساس گزارش نهادهای رژیم از جمعیت ۲۳میلیونی شاغلان کشور ۱۳،۵میلیون نفر «مشاغل غیررسمی» دارند. و دستمزد این جمعیت عظیم حتی به‌اندازه همان حداقل دستمزد مصوب رژیم نیست. کارگران فصلی و ساختمانی که جای خود دارند، حتی کارگران ماهر اکنون بر اثر اجرای طرحی به‌نام «مزد توافقی» به‌صفوف حداقل‌بگیران اضافه شده‌اند. آخوندها و همدستان تبهکارشان این دروغ را در شیپورهای تبلیغاتی خود می‌دمند که افزایش دستمزدها موجب اخراج کارگران و تشدید نرخ تورم می‌شود. می‌خواهند کارگران از ترس اخراج و گرانی به‌حقوق ناچیزشان تسلیم شوند. اما چه کسی نمی‌داند که هم ناتوانی واحدهای تولیدی در پرداخت دستمزدها و هم جهش نرخ تورم قبل از هر چیز ناشی از سیاست میهن‌بربادده خامنه‌ای و سپاه پاسداران اوست که اقتصاد ایران را قربانی حفظ یک نظام پوسیده ضدتاریخی کرده است. سهم دستمزدها در ایران، مطابق تحقیقات اقتصاددانان، فقط ۳درصد قیمت تمام شده کالاهاست. آیا این دستمزد اندک کارگر ایرانی است که صنایع کشور را به ورشکستگی کشانده و غول تورم را به‌جان مردم انداخته؟ یا برنامه اتمی و موشکی و جنگ‌افروزی رژیم در منطقه و ولع سیری‌ناپذیر آخوندها و پاسداران به دزدی؛ که صنعت و کشاورزی و محیط‌زیست ایران را خشکانده است؟
امروز فاصله میان زندگی افسانه‌یی وابستگان رژیم با بینوایانی که قوت لایموت را در منابع زباله جستجو می‌کنند، به‌اندازه‌یی شده که در جهان معاصر نظیر ندارد. حاکمان قدرت‌پرست و پول‌پرست به بیگاری کارگران و زحمتکشان رضایت نداده‌اند و بیش از هفت میلیون کودک و نوجوان معصوم را هم به‌کار کشانده‌اند.
ارزان‌سازی نیروی کار و مقررات‌زدایی از روابط کار بیش از همه زنان را قربانی کرده و آنان را به‌انجام مشاغل خارج از شمول قانون کار واداشته است. از این راه زنان کارگر را از بیمه و تسهیلات اجتماعی و درمانی محروم کرده‌اند. به‌علاوه، چنان دستمزدهای نازلی به زنان کارگر تحمیل کرده‌اند که چند برابر کمتر از حداقل دستمزد رسمی است. عمده این مشاغل نیز در حوزه‌یی از اقتصاد کشور قرار دارد که تحت سلطه بنیادهای خامنه‌ای است و سود برنده آن باز هم خامنه‌ای و بنیادها و سپاه جرار اوست. یکی از نتایج این وضعیت کاهش نرخ مشارکت اقتصادی زنان است که سال گذشته به ۱۲.۸درصد تنزل یافت.
از نظر بیمه‌های اجتماعی، منابع رسمی رژیم می‌گویند ۶۰درصد کارگران فاقد بیمه اجتماعی‌اند. با این‌حال، خامنه‌ای و مجلس آخوندی و دولت جلاد۶۷ از هر دری وارد می‌شوند که امر تأمین اجتماعی کارگران را میان‌تهی کرده از سر خود باز کنند. چند هفته پیش، خامنه‌ای با ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، برای سلطه بنیادهای غارتگر بر امور تأمین اجتماعی و گسترش بهره‌کشی در این حوزه خیز برداشت.
چهره وحشی و سفاک رژیم در برابر کارگران به‌خصوص در بی‌ارزش‌ کردن جان کارگران و تبدیل جسم و جان آنان به‌ابزارهای یک‌بار مصرف در محیط‌های پر خطر دیده می‌شود. آخوندها دست کارفرمایان را باز گذاشته‌اند تا به‌جای تأمین ساده‌ترین وسایل ایمنی، جانهای کارگران را مصرف کنند و هر بار که کارگری کشته شد، بگویند: «مسأله‌یی نیست؛ دیه‌اش را می‌پردازم». در پایین‌ترین برآوردها هر سال حدود ده‌هزار کارگر دچار سانحه‌های مرگبار ناشی از کار می‌شوند و از میان آنان هر ماه حداقل ۶۰نفر جان می‌سپارند.
این رقم جدا از دست‌کم ۲۲۵ کولبر و شمار زیادی سوخت‌بر مظلومی است که سال گذشته در استانهای کرمانشاه و کردستان و سیستان و بلوچستان بر اثر شلیک پاسداران یا تعقیب‌ها و حملات آنها کشته و مجروح شده‌اند.
در حاکمیت آخوندی، کارگران در قربانگاه فقر و مرگ به‌حال خود رها شده‌اند و پناهی ندارند. چاره کار آن است که خود برخیزند و اوضاع کنونی را از بنیاد تغییر بدهند.
 
خواهران و برادران کارگر،
سیاست رژیم ولایت فقیه در سرکوب کارگران و زحمتکشان و بهره‌کشی وحشیانه از آنها با انواع رشته‌های آشکار و پنهان به حفظ بقای رژیم گره خورده است. فاصله گرفتن از این سیاست، موجودیت رژیم را نفی می‌کند. آخوندها از منابع مالی لازم برای تأمین معیشت کارگران و کل جامعه ایران برخوردارند. اما این منابع را برای سپاه پاسداران و جنگ و سرکوب و برنامه اتمی و موشکی صرف می‌کنند تا نظام جهل و جنایت و غارت را سرپا نگهدارند و برای حفظ نظام گرسنگی و بی‌خانمانی را به کارگران زحمتکشان تحمیل کرده‌اند. البته آنها در عین‌حال به‌دست خود یک نیروی عظیم را به‌میدان نبرد سرنگونی سوق داده و قیامهای بزرگ سال‌های اخیر و کانون‌های شورشی از دل همین نیرو به‌پا خاسته‌اند.
آری، این کارگران و زحمتکشان به‌جان آمده و شورشگر ایران‌اند که دست در دست ارتش بزرگ آزادی، استبداد دینی را به زیر می‌کشند و آزادی و برابری را جایگزین نظام سرکوب و چپاول و بهره‌کشی می‌کنند.
سلام بر کارگران و زحمتکشان ایران
🙏لطفا به اشتراک بگذارید    
شهریور 31, 1402

سخنرانی خانم #مریم_رجوی در کنفرانس قیام #ایران، نقش جوانان و #زنان و…

in مریم رجوی

by Super User

https://vimeo.com/865300901 خانم مریم رجوی: همه چیز از پایان رژیم آخوندها خبر می‌دهد هموطنان! نمایندگان ملت‌های…
ارديبهشت 01, 1402

آموزش برای نسل جوان شماره اول - سیاست «نه شاه، نه شیخ»…

مسعود رجوی- ۱۴بهمن۱۴۰۰ سیاست «نه شاه، نه شیخ» تکامل تاریخی راهبرد مصدقی موازنهٴ منفی است…
ارديبهشت 27, 1399

مسعود رجوی - پیام شماره ۲۱- فتوای خامنه‌ای در مورد وجوب غسل…

فتوای خامنه‌ای در مورد وجوب غسل و کفن کردن جان‌ باختگان کرونا. ضدانسانی، ضداسلامی و…
مهر 22, 1400

تبیین جهان قسمت هفتم - #مسعود_رجوی - آموزشهای ایدئولوژیکی #مجاهدین در #دانشگاه…

in تبیین جهان

by Super User

حس گرایی یا تجربه‌گرایی محض (مسعود رجوی در این باره می‌گوید): آیا ما به حواس…
ارديبهشت 17, 1402

#مسعود_رجوی: خوشا نسل وفا و مقاومت و ایمان، که در این سالیان…

https://youtu.be/gxUr7Fvkv5A #مسعود_رجوی: خوشا نسل وفا و مقاومت و ایمان، که در این سالیان پرفراز و…
شهریور 14, 1401

مسعود رجوی مسئول شورای ملی مقاومت: با درود به مصدق کبیر و…

https://youtu.be/96SIN62ZZywبا درود به مصدق کبیر و یاران پایدار مقاومت و رفقا و هم‌سنگران شورا در…
اسفند 02, 1398

سخنرانی خانم مریم رجوی به مناسبت سالگرد انقلاب ضد سلطنتی در اشرف…

سخنرانی خانم مریم رجوی به مناسبت سالگرد انقلاب ضد سلطنتی در اشرف 3 22 بهمن…
خرداد 28, 1399

مسعود رجوی – میتینگ انتخاباتی مجاهدین در تبریز – ۲۰ اسفند ۱۳۵۸

گزیده سخنان مسعود رجوی در میتینگ تبریز مسعود رجوی در میان احساسات پرشور مردم تبریز،…
آذر 16, 1402

#ایران - دیدار خانم #مریم_رجوی با مادر رضائی‌های شهید در خانه ”عزیز“…

in مریم رجوی

by Super User

 https://vimeo.com/891183703 آثار شلاق بازجویان ساواک شاه در کف پای ”عزیز“ مادر رضایی‌های شهید پس از…
فروردين 23, 1403

خانم مریم رجوی: سالی که در سپیده و سحر فرخنده‌اش ایستاده‌ایم، سالی…

in توییت مریم رجوی

by Super User

سالی که در سپیده و سحر فرخنده‌اش ایستاده‌ایم، سالی است برآمده از تجدید قوای جنبش…
فروردين 26, 1399

برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی – ماده دوم

ماده ۲: «ما خواهان یک نظام کثرت‌گرا و آزادی احزاب و اجتماعات هستیم. در ایران…
خرداد 30, 1402

خانم #مریم_رجوی: به‌عنوان یک زن مسلمان ضمن تأکید بر لزوم جدایی دین…

in توییت مریم رجوی

by Super User

به‌عنوان یک زن مسلمان ضمن تأکید بر لزوم جدایی دین و دولت و از جانب…
فروردين 31, 1403

کنفرانس «مشعل داران تغییر: حمایت از مبارزه طولانی زنان ایران» در محل…

in مریم رجوی

by Super User

بروکسل – پارلمان اروپا کنفرانس مشعل داران تغییر: حمایت از مبارزه طولانی زنان ایران -…
ارديبهشت 08, 1402

خانم #مریم_رجوی: قیام بزرگی که از شهریورماه شروع شد، ریشه‌داری این جنبش،…

ریشه‌داری جنبش مردم ایران قیام بزرگی که از شهریورماه شروع شد، ریشه‌داری این جنبش، بزرگی…
ارديبهشت 07, 1402

خانم #مریم_رجوی: راستی پاسخ رژیمی که برای فرار از سرنگونی، به هرجنایتی…

راستی پاسخ رژیمی که برای فرار از سرنگونی، به هرجنایتی دست می‌زند، چیست؟ پاسخ، سرنگونی…
ارديبهشت 05, 1402

خانم #مریم_رجوی: انقلابی که برپادارندگان شعله‌هایش بی‌امان برای استمرار آن در نبرد…

پیروزی به‌پاخاستگان؛ پیروزی آن‌هایی که قیام و جنگیدن را بر نشستن و نظاره‌کردن ترجیح داده‌اند.…
ارديبهشت 15, 1403

یادوارهٔ شهیدان و قهرمانان ۱۲ و ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۱ -خانم مریم رجوی

in مریم رجوی

by Super User

خانم مریم رجوی: با سلام به همهٔ خواهران و برادران عزیزم! امروز جمع شدیم تا…
ارديبهشت 04, 1402

آموزش برای نسل جوان شماره بیست و یک - مسئولیت پیشتاز و…

https://youtu.be/WyeUbpDQJFIمسئولیت پیشتاز و دعاوی ارتجاع و بورژوازی ضدانقلابی علیه مجاهدین - این بورژوازی در حالی…
اسفند 02, 1398

گذشته، حال، آینده، جبر زمان، سرنگونی محتوم و راه حلها مسعود رجوی…

گذشته، حال، آینده، جبر زمان، سرنگونی محتوم و راه حلها مسعود رجوی پاریس 27 فروردین…
خرداد 06, 1399

تبیین جهان- شماره ۳۸

in تبیین جهان

by Super User

آبان 05, 1401

خانم مریم رجوی: از مهسا امینی تا شهیدان قیام همه گواهان اراده…

خانم مریم رجوی: از مهسا امینی دختر مظلوم کرد، که او را به‌قتل رساندند تا…
بهمن 07, 1398

دیدگاه مریم رجوی: اسلام و آزادی ها

دیدگاه مریم رجوی: اسلام و آزادی هاhttps://www.youtube.com/watch?v=pg_QCNuB43Y
مهر 22, 1400

#مریم_رجوی: فاجعه #کرونا در #ایران - برای حفاظت از جامعه و کشور-…

شورای امنیت، دبیرکل ملل متحد، شورای حقوق‌بشر و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل ‌متحد باید رژیم…
مهر 22, 1400

سخنرانی #مریم_رجوی - گرامی‌داشت شهدای #قیام_آبان

گرامی‌داشت چهلم شهدای قیام-قسمت اول-سخنرانی مریم رجوی قیام‌کنندگان برای آزادی، مادران و پدران شهیدان، اعضای…
مهر 27, 1399

تسلیت خانم مریم رجوی به مردم و جمهوری فرانسه به‌مناسبت قتل بی‌رحمانه…

به‌مناسبت جان‌باختن معلم فرانسوی در حمله بی‌رحمانه‌ای که مردم فرانسه را شوکه و بهت‌زده کرده…
خرداد 26, 1399

مریم رجوی: سلام بر مجاهد خلق حسام که صدیق و رستگار و…

پیام تسلیت مریم رجوی به مناسبت درگذشت مجاهد قهرمان حسین شهیدزاده درود به روان پاک…
بهمن 12, 1398

مریم رجوی ما راه خود را از میان جوخه های اعدام باز…

مریم رجوی ما راه خود را از میان جوخه های اعدام باز کردیمhttps://www.youtube.com/watch?v=YvXB53TrDp8
مهر 22, 1400

برنامه ۱۰ماده‌ای #مریم_رجوی برای #ایران_آزاد – ماده چهارم - #مقاومت_ایران از جدایی…

نبرد و مبارزه ملت و مقاومت ایران با استبداد ولایت فقیه، نبردی سنگین است. توطئه‌ها…
مرداد 05, 1399

سخنان رئیس جمهور برگزیده مقاومت – مریم رجوی

https://www.youtube.com/watch?v=kAkvFCk_MrI
مرداد 02, 1399

مریم رجوی: دادخواهی شهیدان و حسابرسی از رژیم ایران

مریم رجوی - سخنرانی در کنفرانس دادخواهی در گردهمایی جهانی ایران آزاد روز یکشنبه ۲۹تیر۱۳۹۹،…
فروردين 26, 1400

سخنرانی به‌مناسبت ماه مبارک رمضان در کنفرانس همبستگی عربی- اسلامی با مردم…

مریم رجوی: آخوندهای حاکم بر ایران خصم همه ادیان ابراهیمی و همه مذاهب اسلام هستند…
بهمن 09, 1398

سخنرانی مریم رجوی در جشن سالگرد تاسیس سازمان مجاهدین در اشرف۳

سخنرانی مریم رجوی در جشن سالگرد تاسیس سازمان مجاهدین در اشرف۳https://www.youtube.com/watch?v=QKbRvu1rgrk
خرداد 31, 1400

مریم رجوی: نه شاه با آوردن ازهاری نجات یافت، نه شیخ با…

۳۰خرداد چهلمین سالگرد مقاومت، مرز بندی تاریخی بین آزادی و استبداد دینی مریم رجوی: نه…
شهریور 19, 1401

خانم مریم رجوی: مصونیت مهیب‌ترین تروریسم دولتی را متوقف کنید!

پیام به کنفرانس در پاریس با حضور شخصیتها و منتخبان فرانسوی دوستان عزیز مقاومت ایران،…
خرداد 19, 1401

دیدار خانم مریم رجوی با خانم کی‌یرا رودیک نماینده پارلمان و رهبر…

دیدار خانم مریم رجوی با خانم کی‌یرا رودیک نماینده پارلمان و رهبر حزب صدای اوکراین…
بهمن 09, 1398

مریم رجوی - سرنگونی ولایت فقیه شدنی و در دسترس است

مریم رجوی - سرنگونی ولایت فقیه شدنی و در دسترس استhttps://www.youtube.com/watch?v=1KyQCNMhvTA
شهریور 19, 1401

سخنرانی خانم مریم رجوی در سالگرد بنیانگذاری مجاهدین - مجاهدین گنجینه ملی…

سخنرانی مریم رجوی در سالگرد بنیانگذاری مجاهدین به بنیانگذاران کبیر مجاهدین، شهیدان والاقدر محمد حنیف‌نژاد،…
آذر 04, 1400

خانم #مریم_رجوی : ما اروپا و فرانسه را به قاطعیت در برابر…

کنفرانس در مجلس ملی فرانسه- ۳ آذر۱۴۰۰ خانم‌ها و آقایان نماینده، دوستان عزیز، به خانم…