سیاست مماشات و باج دهی مشوق گروگان‌گیری و تروریسم
دولت بلژیک اسدالله اسدی دیپلومات تروریست حکومت ولایت فقیه را که به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود، آزاد کرد. آزادی یک تروریست و انداختن گل از جانب بانکدار تروریسم بر گردن او نه تنها تایید تروریسم و حمایت از اقدامات اسدی برای بمب گذاری، بلکه جری‌تر کردن حکومتی است که سیاست خارجی آن بر گروگان‌گیری و تروریسم استوار است.
 اسدالله اسدی مجرمی بود که در پوش دیپلوماتیک قصد بمب گذاری در اجتماع ایرانیان در ویلپنت پاریس را داشت که در این اجتماع صدها شخصیت شناخته شده بین المللی حضور داشتند. آزاد کردن اسدی از طرف دولت بلژیک پاداش به تروریسم و گروگان‌گیری است و مشوقی برای ادامه این سیاست که برای دیپلوماسی جهان مایه شرم است.
سیاست گروگان‌گیری برای باج گیری
سیاست گروگان‌گیری برای باج گیری سیاستی است که ده‌ها سال است که حکومت ولایت فقیه از آن بهره می‌برد. ماجرای گروگان‌گیری در لبنان هنوز خاطره آن در اذهان مردم فرانسه هست که چگونه حکومت ولایت فقیه از آن به عنوان اهرمی فشار علیه دولت فرانسه بکار برد تا دولت فرانسه مجبور به استرداد یا اخراج رهبر مقاومت آقای مسعود رجوی از خاک فرانسه بشود. همچنین حکومت ولایت فقیه از این شیوه باج‌گیری استفاده کرد و با گروگان‌گرفتن چند شهروند فرانسوی دیگر در لبنان ،در یک تبادل غیر اخلاقی و غیر حقوقی تروریست‌هایی که در ترور دکتر کاظم رجوی دخالت داشتند را معاوضه کرد.
 هم اکنون در زندان‌های خامنه‌ای افراد زیادی هستند که به بهانه‌های ساختگی توسط عوامل وزرات اطلاعات دستگیر شده‌اند. حتی در ماه گذشته یکی از دو تابعیتی‌های دستگیر شده به جرم واهی با محاکمه نمایشی و اعترافات اجباری به مرگ محکوم شد. این سیاست مخرب در همکاری با سیاست مماشات برای حکومت ولایت فقیه تا کنون نتیجه داده است، اگرچه گروگان‌گیری دولتی  فی النفسه رسوایی حکومت فاشیستی ایران را عالمگیر کرد.
 سرخم کشورهای غربی در مقابل این سیاست نوعی تسلیم زبونانه می‌باشد که دولت‌ها بجای ایستادگی و بکارگیری پرنسیب‌های حقوقی و دیپلوماتیک در مقابل این سیاست مخرب و ضد انسانی و ضد بشری رویه مماشات را در پیش می‌گیرند. آنان با تن دادن به این ذلت، آتشی را بر می فروزند که النهایه دودش به چشم خودشان خواهد رفت و تاریخ این را اثبات خواهد کرد.
موضع گیری شخصیت‌های بین المللی در محکومیت آزادی اسدالله اسدی
بعداز اینکه دولت بلژیک اسدی دیپلومات تروریست بمب‌گذار را آزاد کرد، خیلی از شخصیت‌های سیاسی و حقوقی و مدافعان حقوق بشر نسبت به این اقدام شرم آور دولت بلژیک اعتراض کردند.
لن خودورکوفسکی دستیار پیشین وزارت خارجه آمریکا در یک موضع گیری اعلام کرد که «آزادی اسدی منجر به توطئه‌های تروریستی و گروگان‌گیری بیشتر در خاک اروپا خواهد شد.  آزادی اسدالله اسدی توسط بلژیک، که نقشه رژیم برای کشتن مخالفان ایرانی را اجرا می‌کرد، منجر به توطئه‌های تروریستی و گروگان‌گیری بیشتر در خاک اروپا خواهد شد. همچنین به مردم ایران می‌گوید که تا آنجا که به حسابرسی از رژیم برمی‌گردد، بلژیک فقط حرف می‌زند».
نورمن رول یکی از شخصیت‌های مدافع ایران غیر اتمی در یک موضع گیری اعلام کرد که «آزادی یک تروریست ایرانی که قصد حمله با تلفات انبوه را داشت تقریباً به طور قطع باعث می‌شود که برخی در تهران این مبادله را الگویی برای محافظت از تروریست‌های ایرانی در برابر عدالت ببینند. وزیر امور خارجه ایران می‌گوید بلژیک «دیپلمات» ایرانی اسدالله اسدی را که به ۲۰ سال زندان به دلیل نقش داشتن در توطئه نافرجام بمب گذاری در گردهمایی گروه اپوزیسیون تبعیدی سازمان مجاهدین خلق در نزدیکی پاریس در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸محکوم شده بود، آزاد کرده است».
عفو بین الملل دراین رابطه موضع گرفت که «مبادله زندانیان باعث جسارت جمهوری اسلامی برای ادامه گروگان‌گیری می‌شود… بلژیک با این اقدام، به ایجاد فضای معافیت از مجازات کمک کرده و حقوق قربانیان برای عدالت و تضمین عدم تکرار تخلفات را تضعیف کرده است».
در رابطه با معامله شرم آور و باج دهی به حکومت ایران خیلی دیگر از شخصیت ها موضع گیری کردند و اکثرا براین گفته متفق القول هستند اقدام دولت بلژیک حکومت جمهوری اسلامی را در پیشبرد و بکارگیری سیاست تروریسم در منطقه وجهان تشویق می کند.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید