فیض اللهی فرمانده تیپ ویژه صابرین سپاه کیست؟
در روز دوشنبه ۴ اردیبشهت ۱۴۰۲، پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، پاسدار احمدعلی فیض‌الهی را به عنوان فرمانده تیپ ویژه صابرین سپاه معرفی و منصوب کرد. فیض‌الهی فرمانده جدید تیپ ویژه صابرین سپاه کیست؟
تیپ ویژه صابرین سپاه یا نیروی یگان ویژه صابرین مجموعه‌یی از نیروها و گردان‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران است که با هدف عملیات ویژه و به صورت تخصصی برای سرکوب اعتراضات و قیام‌های مردمی و مقابله با گروه‌ها و احزاب کردی در غرب و برخی گروه‌های دیگر در جنوب شرق کشور در سیستان و بلوچستان شکل گرفته است.
در سوابق فرماندهی این نیرو نام افرادی چون محمدعلی جعفری، فرمانده پیشین کل سپاه پاسداران به عنوان اولین فرمانده این تیپ دیده می‌شود و این خود گویای اهمیت این نیروی سرکوب برای سپاه پاسداران و حکومت ولایت فقیه می‌باشد.
نیروی ویژه صابرین سپاه و شرکت در عملیات تروریستی حکومت ایران در کشورهای دیگر
پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در بهمن سال ۱۳۹۴ در گفتگویی با خبرگزاری فارس متعلق به سپاه پاسداران به حضور تیپ ویژه صابرین سپاه در سرکوب مردم سوریه و عراق اشاره کرده و اعلام کرده بود که هنگامی که هجمه‌ها از مرزهای کشور به «باورهای ما» شروع شد یگان صابرین و… به صورت «مستشاری» به منطقه رفتند تا «تعدی» به «حرم حضرت زینب و همین طور حرم اهل بیت در عراق» نشود!
این تیپ در عملیات تروریستی حکومت ولایت فقیه از جمله در سوریه و عراق شرکت فعال داشته است.
این نیرو همچنین در ترور برخی از مخالفان حکومت ایران در خاک کشورهای دیگر همچون عراق دست داشته است.
 
اما آنچه به موضوع فرماندهی این نیروهای خاص برای حکومت ولایت فقیه بر می‌‌گردد، مانند بسیاری دیگر از سران و فرماندهان ارشد و اطلاعاتی سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی حکومت ایران، اطلاعات زیادی از پاسدار فیض‌الهی در دسترس نیست.
در جریان معرفی فیض‌الهی به عنوان فرمانده تیپ ویژه صابرین سپاه و ذکر سوابق وی، تنها به این گزاره بسنده شده است که فیض‌الهی پیش از این فرماندهی تیپ تکاور انصار الرسول نیروی زمینی سپاه را بر عهده داشته است.
این منصب و این کلید واژه شاید بتواند سر نخ‌هایی از سوابق وی در امر سرکوب و کشتار مخالفان حکومت ولایت فقیه به دست‌مان بدهد.
تیپ تکاور انصار الرسول نیروی زمینی سپاه پاسداران در جوانرود کرمانشاه مستقر است و بر کسی پوشیده نیست که جوانرود در سال‌‌ها و مخصوصا ماه‌های اخیر در جریان قیام و اعتراضات مردم ایران که از شهریور ۱۴۰۱ آغاز شد نقش کلیدی در امر اعتراضات ایفا کرد.
از این رو این شهر موقعیتی سوق الجیشی برای حکومت ولایت فقیه دارد و باید تمهدیدات امنیتی و نظامی بالایی را در آن به کار گیرد.
البته انتصاب فیض‌الهی به فرماندهی تیپ تکاور انصار الرسول نیروی زمینی سپاه پاسداران به آبان سال ۱۳۹۸ برمی‌گردد.
نقش فیض‌الهی و نیروی ویژه صابرین سپاه در کشتار مردم جوانرود در قیام آبان ۹۸
حدودا ۲ هفته پیش از اعتراضات گسترده و رادیکال آبان ۹۸، حکومت ولایت فقیه پاسدار فیض‌الهی را به فرماندهی تیپ تکاور انصار الرسول نیروی زمینی سپاه در جوانرود منصوب کرد.
پاسدار فیض‌الهی دو هفته پس از انتصابش به این سمت، در جریان اعتراضات آبان ۹۸ نقش گسترده‌یی در سرکوب قیام آبان ۹۸ در شهر جوانرود ایفا کرد.
شایان ذکر است در قیام و اعتراضات آبان ۹۸ در جوانرود، دستور به رگبار بستن مردم توسط سلاح‌های نیمه سنگین مانند دوشکا توسط پاسدار فیض‌الهی صادر شد که در جریان این قتل عام وحشیانه، شمار قابل توجهی از شهروندان کرد در شهر جوانرود در جریان قیام و اعتراضات آبان ۹۸ به قتل رسیدند و یا مجروح شدند.
برخی منابع خبری در آن زمان اسامی برخی از قربانیان و یا مجروحان آن سرکوب خونین به فرمان پاسدار فیض‌الهی و توسط تیپ تکاور انصار الرسول نیروی زمینی سپاه را رسانه‌‌یی کردند.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید