خبرگزاری فلسطینی وفا: بر اثر حمله اسراییل بخش قلب و عروق بیمارستان شفا ویران شد و ۵ کودک از جمله ۳ نوزاد جان باختند.
جمعیت هلال احمر فلسطین: بیمارستان قدس دومین بیمارستان بزرگ غزه به‌دلیل کمبود سوخت و قطعی برق از دور فعالیت خارج شده است.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: همهٔ ارتباطات آن با مخاطبانش دربیمارستان شفا درشمال غزه قطع شده و این بیمارستان در معرض حملات مداوم قرار دارد. درگیری میان نیروهای اسراییل و حماس در اطراف بیمارستان
ارتش اسراییل اعلام کرد در همآهنگی با مدیریت بیمارستانهای شفا و رنتیسی و ناصر در شمال غزه گذرگاهی برای عبور غیرنظامیان به سمت جنوب باز کرده است.
ارتش اسرائیل:اعلام آتش‌بس موقت چند ساعته در مناطق جبالیا و صلاح‌الدین برای عبور ساکنان غزه به سمت مناطق جنوبی.
تظاهرات گسترده در حمایت از مردم فلسطین در کشورهای مختلف جهان
آسوشیتدپرس:نتانیاهو فراخوانهای روزافزون بین‌المللی را برای آتش‌بس رد کرد. نخست‌وزیر اسراییل تأکید کرد که پس از جنگ اسراییل کنترل امنیتی غزه را حفظ خواهد کرد.
وال استریت ژورنال:حمله موشکی حزب‌الله به شهر دووو  در شمال اسراییل و مجروح شدن شماری از ساکنان این شهر.
اسکای نیوز:حملات جنگنده‌های اسراییل به زیرساختها و پستهای نظامی حزب‌الله.
رویترز: حسن نصرالله روز شنبه گفت حزب‌الله از موشکهای جدید و پهپادهای مسلح استفاده کرده و متعهد شد این جبهه را فعال نگه دارد.
وال استریت ژورنال:وزیر دفاع اسراییل گفت تحریکات مرزی حزب‌الله به‌حالت تهاجمی درآمده است. اگر نصرالله اشتباه کند، سرنوشت بیروت مانند غزه خواهد شد.
خبرگزاری مهر وابسته به وزارت اطلاعات رژیم آخوندی: مقاومت اسلامی عراق مسئولیت حمله به منطقه اشغالی ایلات را برعهده می‌گیرد.
اعلام مخالفت رئیسی جلاد با راه‌حل دو کشوری در کنفرانس ریاض رو در روی مواضع رئیس دولت فلسطین و کشورهای اسلامی و اجماع جهانی در این‌باره برای خاتمه جنگ و تحقق صلح در خاورمیانه.
رسانه حکومتی انتخاب ۲۱ آبان ۱۴۰۲ : رئیسی در بازگشت از عربستان:نظر ما برخلاف راه‌کار دو دولتی در فلسطین، مراجعه به آرای مردم است.
 
خبرگزاری فلسطینی وفا در گزارش خود نوشت:  ارتش اسراییل بیمارستان الشفاء را از طریق زمین و هوا محاصره کرده و درگیری میان نیروهای اسراییل و حماس در اطراف بیمارستان ادامه دارد. به‌دلیل تبادل آتش مستمر و پرواز پهپادهای اسراییلی بر فراز بیمارستان حرکت آمبولانس‌ها و انتقال مجروحان و بیماران به بیمارستان شفا به‌طور کامل متوقف شده است. وفا از کشته شدن دست کم ۱۳نفر در بمباران خانه‌یی ادر خان یونس در جنوب غزه خبر داد.
تلویزیون العربیه گفت درگیریهای شدید و جنگهای خیابانی در چندین منطقه از جمله شمال بیت حانون، منطقه ا َبر َج ُالعوده ، در جبلیا و در بیت لاهیا در شمال نوار غزه مانع از هر گونه عبور و مرور و یا دسترسی به غیر نظامیان است. این درگیریهای همزمان در چندین منطقه دیگر در شهر غزه از جمله محله‌های النصر و شیخ رضوان در جریان است.
وال استریت ژورنال روز یکشنبه خبر داد در حمله موشکی حزب بالله از خاک لبنان به یکی از شهرهای مرزی اسراییل در شمال، چند موشک ضدتانک به شهر دوو ِو  اصابت کرد که در نتیجه آن چند شهروند اسرائیلی زخمی شدند.
این منبع هم‌چنین افزود :خروج اتباع خارجی از گذرگاه رفح پس از دو روز توقف، مجدداً روز یکشنبه از سر گرفته شد. تاکنون نزدیک به ۲هزار تن شامل مجروحین و شهروندان خارجی از طریق این گذرگاه از غزه خارج شده اند.
روز شنبه نیز ارتش اسراییل طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود تخلیه بیمارستانهای رنتیسی و ناصر را امکان‌پذیر کرده است.
سخنگوی ارتش اسراییل گفت :نیروهای اسرائیلی طی ۲۴ساعت گذشته در منطقه الشاطی یک هسته عملیاتی حماس را که در منطقه سنگر گرفته بودند متلاشی کرد. جنگنده های اسرائیلی پس از شناسایی یک ساختمان که محل پرتاب موشکهای ضدتانک حماس بود، آنرا هدف قرار دادند که در نتیجه آن یک انبار مهمات در داخل ساختمان منفجر و طعمه حریق شد.
جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد، بیمارستان قدس دومین بیمارستان بزرگ غزه، به‌دلیل کمبود سوخت و قطعی برق از دور فعالیت خارج شده است.در این بیانیه، آمده است: «این بیمارستان تحت بمباران مداوم اسراییل به‌حال خود رها شده است و این امر، خطرات شدیدی را برای کادر پزشکی، بیماران و غیرنظامیان آواره به‌همراه دارد».
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، همهٔ ارتباطات آن با مخاطبانش در بیمارستان شفا در شمال غزه قطع شده و این بیمارستان در معرض حملات مداوم قرار دارد. این سازمان در حساب ایکس خود، نوشت: «ما مفروض می‌گیریم که مخاطبان ما به دهها هزار آواره‌یی پیوسته‌اند که در حال فرار از منطقه هستند. سازمان بهداشت جهانی بار دیگر به آتش‌بس فوری در غزه به‌عنوان تنها راه نجات جانها و کاهش درد و رنج وحشتناک موجود فراخوان می‌دهد». 
به گزارش خبرگزاری رویترز حسن نصرالله روز شنبه گفت حزب‌الله از موشکی به نام بورکان استفاده کرده است و محموله مواد منفجره آن را بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلو گرم توصیف کرد و تأیید کرد که این گروه برای اولین بار از پهپادهای مسلح استفاده کرده است. وی متعهد شد این جبهه را فعال باقی نگه دارد.
وال استریت ژورنال نوشت: نتانیاهو در پیام تلویزیونی خود گفت «حزب‌الله پس از پایان جنگ دیگر تهدیدی نخواهد بود» او این گروه شبه‌نظامی تحت حمایت رژیم ایران را هدف جنگ خواند.
آسوشیتدپرس گزارش داد: «نتانیاهو، فراخوانهای روزافزون بین‌المللی را برای آتش‌بس پس زد و گفت که جنگ اسراییل برای از بین‌بردن حماس با «تمام قوا» ادامه خواهد یافت. نتانیاهو در یک سخنرانی تلویزیونی گفت، آتش‌بس فقط در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که تمامی ۲۳۹گروگانی که توسط شبه‌نظامیان در غزه نگهداری می‌شوند، آزاد شوند».
آسوشیتدپرس، اضافه کرد: «نخست‌وزیر اسراییل تأکید کرد پس از جنگ اسراییل کنترل امنیتی آنجا را حفظ خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد این موضع، مخالف سناریوهایی باشد که توسط نزدیک‌ترین متحد اسراییل یعنی ایالات‌متحده برای بعد از جنگ مطرح شده است؛ آمریکاگفته است که با اشغال مجدد این سرزمین توسط اسراییل مخالف است. نتانیاهو در پاسخ به این سؤال که منظورش از کنترل امنیتی چیست، گفت که نیروهای اسراییلی باید بتوانند در صورت لزوم برای تعقیب شبه‌نظامیان وارد غزه شوند». .
به‌گزارش سی.ان.ان، نتانیاهو در سخنان خود هم‌چنین گفت: حماس کنترل خود را بر نوار غزه از دست داده. هیچ مکان امنی برای پنهان‌شدن ندارد.
برنامهٔ توسعهٴ ملل‌متحد با صدور بیانیه‌یی دربارهٔ توپ‌باران یک مرکز سازمان ملل در غزه که بسیاری از مردم غزه در آن پناه گرفته بودند، نوشت: «طبق گزارشها، این توپ‌باران منجر به تعداد زیادی کشته و مجروح شده است. فاجعهٔ مداوم مرگ و جراحت غیرنظامیانی که در این درگیری گیر افتاده‌اند غیرقابل قبول است و باید متوقف شود. غیرنظامیان، زیرساخت‌های غیرنظامی و عدم تعرض به تأسیسات سازمان ملل باید همواره مورد احترام و محافظت قرار گیرند».
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان به تضمین حفاظت غیرنظامیان و تأمین کمکهای بشردوستانه برای غزه و آزادی گروگانها فراخوان داد. .
به‌گزارش خبرگزاری وفا، محمود عباس در دیدارهای خود با سران کشورهای مختلف عربی و اسلامی در ریاض، بر لزوم توقف فوری حملات اسراییل به غزه و کرانهٴ غربی تأکید کرد.
وفا نوشت: محمود عباس بر مخالفت صریح فلسطین با آوارگی اجباری فلسطینی‌ها از غزه، کرانهٴ غربی یا بیت‌المقدس تأکید کرد و گفت که هیچ راه‌حل امنیتی و نظامی برای غزه وجود ندارد و غزه بخشی جدایی‌ناپذیر از کشور فلسطین است».
خبرگزاری وفا در گزارش دیگری، نوشت: «نبیل ابو رودینه سخنگوی محمود عباس ، گفت: تلاش‌های اسراییل برای جدا کردن غزه از کرانه غربی محکوم به شکست است.وی خاطرنشان کرد، امنیت و ثبات در منطقه و جهان فقط با پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطینی با مرزهای ۱۹۶۷ از جمله کرانه غربی، بیت‌المقدس شرقی و غزه محقق می‌شود.
رئیسی جلاد در دیدار با نخست‌وزیر لبنان در یک تلاش رسوا برای رد گم کنی در جنگ‌افروزی رژیم، گفت: برخی تلاش دارند این‌گونه القا کنند که گروههای مقاومت تحت‌امر ایران هستند، در حالی که بارها ضمن تکذیب این ادعا اعلام کرده‌ایم که گروههای مقاومت در تشخیص، تصمیم و اقدام مستقل هستند.
عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ارتجاع در گفتگو با تلویزیون رژیم اعتراف کرد که جنگ غزه از این جنبه دغدغه رژیم محسوب می‌شود که منافع نظام را تأمین می‌کند. وی گفت:امروز عمق نفوذ راهبردی که جمهوری اسلامی در بین ملتهای منطقه داره بخش زیادی‌اش برمی‌گرده به حمایت از فلسطین موضوع فلسطین اما وقتی داریم به‌عنوان یک دولت و یک کشور دغدغه موضوع فلسطین را مطرح می‌کنیم داریم به منافع ملی خودمان هم کمک می‌کنیم 
اخبار تحولات جنگ منطقه-ق دوم 
 
اخبار تحولات جنگ منطقه-ق سوم
 
 
 
لطفا به اشتراک بگذارید:
🙏لطفا به اشتراک بگذارید