استراون استیونسون همآهنگ‌کنندهٴ کارزار تغییر در ایران طی مقاله‌یی در تاون هال (چهارشنبه ۱۰ خرداد) نوشت:  ۱۰۸ رهبر سابق جهان از تغییر رژیم در ایران حمایت می کنند.
در تحولی که رژیم ظالم ایران را تکان داد و تیری به سمت کمان‌های مماشاتگران غربی شلیک کرد، ۱۰۸رهبر سابق جهان بیانیه مشترکی برای همبستگی با مردم ایران امضا کردند و حمایت خود را از ائتلاف اصلی اپوزیسیون دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) و سازمان اصلی تشکیل دهنده آن  مجاهدین خلق ایران، ابراز کردند.امضاکنندگان این نامه عبارتند از مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و ۵۰رئیس جمهور سابق، ۴۷نخست وزیر سابق، یک صدراعظم سابق و ۹رئیس دولت سابق دیگر از سراسر جهان. دو رئیس پیشین کمیسیون اروپا و سه برنده جایزه صلح نوبل نیز در میان امضاکنندگان هستند.
این نامه سرگشاده به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و به رهبران ۲۷کشور عضو اتحادیه اروپا ارسال شده است. . بیانیه مشترک به قیام سراسری اشاره دارد که از سپتامبر ۲۰۲۲ سراسر ایران را فراگرفته است، جایی که میلیون‌ها ایرانی به خیابان‌ها آمدند و خواستار تغییر رژیم و بازگرداندن آزادی و دموکراسی شدند. سرکوب وحشیانه رژیم تئوکراتیک در اعتراضات تاکنون منجر به کشته شدن ۷۵۰ نفر و دستگیری ۳۰۰۰۰ نفر شده است. در یک جنون کشتار با هدف ایجاد رعب و وحشت در مردم ایران، رژیم آخوندها موجی از اعدام‌ها را به راه انداخته است. ۱۲۲ جوان عمدتاً جوان، از جمله بسیاری از آنها که به دلیل شرکت در اعتراضات خیابانی به اعدام محکوم شده بودند، در سه هفته اول ماه مه به دار آویخته شدند. در این نامه تاکید شده است که هر تغییری باید از جانب مردم ایران باشد، اما جامعه جهانی باید حمایت خود را از حقوق بشر آنها نشان دهد.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید