خبرگزاری وفا:بر اثر بمباران غزه توسط اسراییل طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۱۳۲ تن کشته و ۲۵۲ تن مجروح شدند

وزارت بهداشت فلسطین درغزه: بر اثر بمبارانها تاکنون ۲۴۲۸۵ تن کشته و ۶۱۱۵۴ تن مجروح شده‌اند

سنتکام:  نیروی دریایی آمریکا ناو حامل تسلیحات مرگبار متعلق به رژیم ایران در سواحل سومالی را منهدم و غرق کرد

تلویزیون الحدث: مقر نیروهای سپاه پاسداران رژیم ایران و حزب‌الله در اطراف فرودگاه حلب هدف ۵ موشک قرار گرفتند

بردار به‌جانب سر مار

ژنرال فیلیپ بریدلاو : فرمانده پیشین نیروهای ناتو و نیروی هوایی آمریکا در اروپا:‌ باید به‌خاطر داشته باشیم که همهٔ مسیرها از ایران شروع می‌شود و به رژیم ایران ختم می‌شود

بردار به‌جانب سر مار

سناتور لیندزی گراهام: رژیم ایران منشاء مشکل است تا وقتی این رژیم باور نکند که در معرض خطر است هیچ چیز تغییر نخواهد کرد

به‌دنبال بمباران شهر غزه و دیگر مناطق شمال و مرکز غزه، از جمله اردوگاههای مغازی و جبالیا و محله‌های زیتون، صبرا، عـَجلین، د َر َج و نـَفـَق دست کم ۷۰ تن کشته شدند. خبرگزاری فلسطینی وفا ضمن انتشار این خبر افزود: بمباران و توپ‌باران شهر خان یونس و مناطق اطراف آن توسط اسرائیل، آمار قربانیان ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه را به ۱۳۲ کشته و ۲۵۲ مجروح رساند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد دست کم ۲۴۲۸۵ تن بر اثر بمبارانهای اسراییل تاکنون در غزه کشته و ۶۱۱۵۴ تن مجروح شده‌اند.

اسکای نیوز روز سه‌شنبه با انتشار یک گزارش تحقیقی نوشت: داده‌های اولیه وزارت بهداشت فلسطین در ارائه آمار تلفات در غزه، در مقایسه با تجزیه و تحلیلهای بعدی سازمان ملل، نشان می‌دهد که داده‌های اولیه تا حد زیادی دقیق بوده‌اند.

برایان روت، تحلیلگر ارشد دیدبان حقوق‌بشر می‌گوید ارقام ارائه شده توسط وزارت بهداشت فلسطین، همواره با یافته‌ها و تحقیقات مستقل او همخوانی داشته و هیچ چیزی وجود ندارد که ما را به بی‌اعتمادی به این اعداد و ارقام سوق دهد.

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه- سنتکام، روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد کشتی حامل مهمات و تسلیحات مرگبار رژیم ایران که چندی پیش در سواحل سومالی توقیف شده بود، امروز توسط نیروی دریایی آمریکا منهدم و غرق شد. وضعیت ۱۴ خدمه این ناوبر طبق قوانین بین‌المللی مشخص خواهد شد.

سنتکام در این بیانیه افزود: واضح است که رژیم ایران به ارسال تسلیحات مرگبار پیشرفته به حوثی‌ها ادامه می‌دهد. ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام می‌گوید «این نمونه دیگری است که نشان می‌دهد رژیم ایران چگونه با نقض مکرر قطعنامه 2216 و قوانین بین‌المللی، به‌طور فعال بی‌ثباتی را در سراسر منطقه اشاعه می‌دهد،

ژنرال کوریلا افزود «ما به همکاری با شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی خود برای افشا و جلوگیری از تلاشهای این رژیم ادامه خواهیم داد»

به گزارش تلویزیون الحدث سخنگوی دیدبان سوریه خبر داد فرودگاه و مناطق اطراف شهر حلب هدف دست کم ۵ موشک که از خاک سوریه شلیک شدند، قرار گرفت. به‌گفته سخنگوی دیدبان سوریه، موشکها به مقرهای حزب‌الله و سپاه پاسداران رژیم ایران در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی حلب اصابت کردند.

آنتونیو گوترز دبیرکل ملل متحد در سخنرانی خود به‌مناسبت صدمین روز شروع جنگ، ضمن محکوم کردن حملات ۷ اکتبر حماس به آزادی فوری و بی‌قید و شرط همهٔ گروگانها و آتش‌بس فوری بشردوستانه فراخوان داد.

گوترز، گفت: «یورش نیروهای اسراییلی به غزه در این ۱۰۰روز منجر به ویرانی گسترده و سطحی از کشتار غیرنظامیان شده است که در طول سال‌هایی که من دبیرکل سازمان ملل بوده‌ام بی‌سابقه است. اغلب کشته‌شدگان زنان و کودکان هستند. هیچ‌چیز نمی‌تواند مجازات جمعی مردم فلسطین را توجیه کند».

وزیر خارجهٔ نروژ در اجلاس داووس گفت که شماری از کشورهای اروپایی و عربی و آمریکا، روی ایدهٔ یک دولت متحد فلسطینی کار می‌کنند و نروژ اعتقاد دارد که سرزمین فلسطین باید تحت هدایت دولت فلسطین باشد. وی تأکید کرد که راه‌حل دو کشوری به یک امر عاجل تبدیل شده است.

رویترز در گزارشی در این رابطه، خاطرنشان کرد: «پس از حملات 7 اکتبر. فراخوانها برای راه‌حل دو کشوری افزایش یافته است».

ژنرال فیلیپ بریدلاو  فرمانده پیشین نیروهای ناتو و نیروی هوایی آمریکا در اروپا در رابطه با حملهٔ جدید حوثی‌ها، گفت: «باید به‌خاطر داشته باشیم که همهٔ مسیرها از ایران شروع می‌شود و به ایران ختم می‌شود. باید انتظار داشت که رژیم ایران این توانمندی‌های بسیار پیشرفته را هم‌چنان در اختیار حوثی‌ها قرار بدهد»...

سناتور لیندزی گراهام رئیس جمهوری‌خواهان در کمیتهٴ قضایی سنای آمریکا دربارهٔ حملهٔ جدید حوثی‌ها در حساب ایکس خود، نوشت: «خطاب به دولت بایدن می‌گویم: این حمله به یک کشتی باری آمریکایی نشان می‌دهد که تلاش‌های شما برای بازدارندگی حوثی‌های تحت حمایت رژیم ایران کارساز نبوده است.

رژیم ایران منشاء مشکل است. زمان زیادی گذشته است که به رژیم ایران بفهمانیم اگر به همین منوال ادامه بدهند، هدف قرار خواهند کرد. تا وقتی رژیم ایران باور نکند که در معرض خطر است، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد».

سی.ان.ان گزارش داد: اطلاعات از طبقه‌بندی خارج‌شدهٔ آمریکا نشان می‌دهد رژیم ایران عمیقاً در هماهنگی حملات حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری. از جمله با فراهم‌کردن اطلاعات در مورد کشتی‌هایی که از آن آبراه عبور می‌کنند، مشارکت داشته است. مقامات اطلاعاتی ایالات متحده بر این باورند که رژیم ایران با دقت پاسخ خود را به جنگ اسراییل در غزه تنظیم می‌کند و به گروه‌های نیابتی‌اش اجازه می‌دهد و حتی آنها را تشویق می‌کند هزینه‌هایی را بر منافع اسراییل و آمریکا در منطقه تحمیل کنند؛ اما هم‌زمان از فعالیت‌هایی که می‌تواند جرقه یک رویارویی مستقیم با خود رژ‌یم ایران را بزند، خودداری می‌کند».

در جلسه مجلس عوام انگلستان ریشی سوناک نخست‌وزیر این کشور به رژیم آخوندی گوشزد کرد که همراه با متحدان این کشور ممکن است از مکانیزم ماشه استفاده کنند

ریشی سوناک ار اجلاس مجلس عوام در پاسخ به سؤالات نمایندگان درباره غنی‌سازی بالای ۶۰ درصد اورانیوم توسط رژیم گفت: مطلقاً هیچ توجیه غیرنظامی معتبری برای غنی‌سازی در سطوحی که آژانس گزارش کرده است توسط رژیم ایران وجود ندارد. ما مصمم هستیم که رژیم ایران نباید سلاح هسته‌یی تولید کند و به‌طور فعال در حال بررسی گام های بعدی با شرکای بین‌المللی خود هستیم. این به‌معنی همه ابزارهای دیپلماتیک، از جمله در صورت لزوم استفاده از مکانیزم ماشه است. 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور قبلی آمریکا در سخنرانی خود به‌دنبال پیروزی در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در ایالت آیووا، گفت: « رژیم ایران در هم‌شکسته بود. من به همهٔ کشورها گفتم که هر کس با رژیم ایران تجارت کند و از آن نفت بخرد. ، ما اجازه نخواهیم داد در ایالات‌متحده تجارت کنید. آنها تجارت خیلی ناچیزی داشتند و تقریباً هیچ نفتی را به‌فروش نمی‌رساندند؛ هیچ‌کس حاضر نبود این کار را انجام بدهد و با مجازات سنگین مواجه شود. آنها پولی نداشتند که به حماس و حزب‌الله بدهند. آنها پولی برای تروریسم نداشتند»...

 
لطفا به اشتراک بگذارید: 

🙏لطفا به اشتراک بگذارید