خبرگزاری فلسطینی وفا : ۳۲ کشته و ۴۷ مجروح در حملات اسراییل به خان یونس و مرکز غزه . آمار قربانیان به ۳۳ هزار و ۲۰۷ کشته و ۷۵ هزار و ۹۳۳ زخمی رسید.
اجلاس شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی درخواست عضویت رسمی فلسطین در سازمان ملل
خبرگزاری فرانسه :کامیونهای کمک‌رسانی روز یکشنبه از گذرگاه مرزی رفح وارد غزه شدند 
خبرگزاری فلسطینی وفا نوشت: همزمان با آغاز هفتمین ماه بمبارانهای اسراییل در غزه، سحرگاه دوشنبه اردوگاههای شجاعیه  و نـُصیرات در مرکز و شهر رفح و مناطق کشاورزی مجاور آن هدف بمباران و آتشباری سنگین ارتش اسراییل قرار گرفتند.
این خبرگزاری به‌نقل از منابع پزشکی اعلام کرد که بر اثر حملات اسراییل طی ۲۴ساعت گذشته ۳۲فلسطینی کشته و ۴۷تن مجروح شده‌اند و آخرین آمار قربانیان حملات اسراییل در غزه را ۳۳ هزار و ۲۰۷ کشته و ۷۵ هزار و ۹۳۳ زخمی اعلام کرد.
خبرگزاری فرانسه، گزارش داد: «کامیونهای کمک‌رسانی روز یکشنبه از طریق گذرگاه مرزی رفح با مصر وارد غزه شدند و تجهیزات پزشکی از طریق گذرگاه اریز اسرائیل در شمال وارد شد».
در همین رابطه وزارت دفاع اسراییل گفت که در مجموع ۳۲۲ کامیون کمکهای انسان‌دوستانه روز یکشنبه وارد غزه شده‌اند که به گفتهٔ رسانه‌های خبری، بالاترین میزان از شروع جنگ به‌شمار می‌رود.
اسکای‌نیوز گزارش داد: «با خروج ارتش اسرائیل، فلسطینی‌ها به شهر خان یونس بر می‌گردند که دیگر قابل شناسایی نیست. گزارشهای میدانی حاکی است که بیشتر این شهر تبدیل به ویرانه شده. است».
هم‌زمان رسانه‌های خبری تصاویری را از خان یونس منتشر کردند که ابعاد ویرانی این شهر بر اثر بمبارانهای اسراییل را نشان می‌دهد.
تایمز اسراییل گزارش داد: «یوآو گالانت وزیر دفاع گفت، نیروهای اسراییلی از منطقهٔ خان یونس در جنوب غزه خارج شدند تا آمادهٔ حملهٔ مورد انتظار در رفح بشوند.
نیویورک تایمز در همین رابطه نوشت: «دولت بایدن هشدار داده است که تهاجم زمینی به رفح فاجعه‌بار خواهد بود و. نتانیاهو را برای دنبال‌کردن گزینه‌های جایگزین تحت فشار قرار داده است. اما نتانیاهو روز یکشنبه تأکید کرد که اسراییل مصمم است «حذف حماس را در تمام نوار غزه، از جمله رفح، کامل کند».
جان کربی یک مقام ارشد کاخ‌سفید گفت، مطمئن نیست که خروج لشکر ۹۸ اسرائیل چه معنایی برای آینده جنگ دارد.
روز دوشنبه رسانهٔ دولتی القاهره نیوز مصر به‌نقل از یک منبع بلندپایهٔ مصری گزارش داد که در مذاکرات آتش‌بس در قاهره «پیشرفت‌های قابل توجهی» صورت گرفته است.
رسانه‌های خبری گزارش دادند که هیأت‌های طرف‌های مختلف، قاهره را ترک کردند، اما طی ۴۸ساعت آینده مذاکرات برای توافق بر سر مفاد پایانی معاملهٔ احتمالی از سر گرفته خواهد شد.
متعاقباً رویترز گزارش داد: «اندکی پس از آن‌که منابع مصری اعلام کردند پیشرفت در دستور کار مذاکرات به‌دست آمده است، یک مقام حماس روز دوشنبه گفت هیچ پیشرفتی در دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره با حضور هیئت‌هایی از اسرائیل، قطر و ایالات متحده حاصل نشده است.
وزیر خارجهٔ اسراییل در یک مصاحبهٔ رادیویی گفت: «ما به نقطهٔ تعیین‌کننده‌یی در مذاکرات رسیده‌ایم. اگر درست بشود، تعداد زیادی از گروگانها به خانه خواهند آمد».
هاآرتص نوشت: «. وزیر دفاع اسراییل روز دوشنبه هم‌زمان با گزارشها از پیشرفت مذاکرات با حماس. گفت: «شرایط عملیاتی که ارتش با استفاده از فشار نظامی مداوم بر حماس ایجاد کرد، به ما امکان انعطاف، آزادی عمل و هم‌چنین اتخاذ تصمیم‌های دشوار را برای بازگرداندن گروگانها می‌دهد». وی افزود: «به نظر من ما در نقطه مناسبی هستیم، اما طرف دیگری وجود دارد که باید با آن موافقت کند».
روز دوشنبه اجلاس شورای امنیت برای بررسی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل برگزار شد.برای پیوستن هر کشوری به سازمان ملل، هم شورای امنیت و هم مجمع عمومی باید به آن رأی مثبت بدهند.دولت فلسطین از سال۲۰۱۱ تاکنون موقعیت «کشور ناظر غیرعضو» را داشته است.
سی.ان.ان دربارهٔ شروع اجلاس دو روزهٔ دادگاه لاهه در روز دوشنبه، گزارش داد: «دیوان بین‌المللی دادگستری رسیدگی به پرونده‌ ای را آغاز کرد که در آن آلمان به «تسهیل نسل‌کشی» در غزه متهم شده است. این روند پس از آن آغاز شد که نیکاراگوئه آلمان را به نقض تعهدات خود به‌عنوان یکی از امضا کنندگان کنوانسیون نسل‌کشی از طریق حمایت مستمر از اسراییل و جنگش در غزه متهم کرد.
آلمان قویاً اتهامات نیکاراگوئه را مبنی بر این‌که برلین قانون انساندوستانهٔ بین‌المللی را نقض کرده، رد کرده است».خبرگزاری فرانسه نیز، نوشت: «نیکاراگوئه روز دوشنبه از دادگاه عالی سازمان ملل خواست به آلمان دستور بدهد که ارسال تسلیحات خود به اسراییل را متوقف کند».
سی.ان.ان در گزارشی، می‌نویسد: «ارتش اسراییل روز یکشنبه اعلام کرد که در حال آماده شدن برای انتقال از دفاع به حمله در رابطه با عملیات در مرز شمالی با لبنان است.
ارتش اسراییل طی بیانیه‌ای، گفت: «در روزهای اخیر، مرحله دیگری از آمادگی فرماندهی شمال برای جنگ تکمیل شد که حول محور ارتقای توان انبارهای عملیاتی اضطراری به‌منظور جذب گسترده نیروهای ارتش اسراییل در مواقع لزوم. و رسیدن آنها به خط مقدم در یک بازهٔ زمانی کوتاه با تمام تجهیزات لازم برای نبرد است».
سخنگوی ارتش اسراییل روز دوشنبه اعلام کرد ارتش اسراییل شامگاه یکشنبه طی یک عملیات هوایی در منطقه سلطانیه در جنوب لبنان، یکی از فرماندهان ارشد تیپ نخبه موسوم به رضوان حزب‌الله به‌نام علی احمد حسین را به‌قتل رسانده است. این منبع افزود دو تن دیگر از افراد حزب‌الله که همراه فرد مزبور بودند نیز در این عملیات کشته شده‌اند. حزب‌الله لبنان نیز کشته شدن فرمانده خود را تأیید کرد.این منبع هم‌چنین افزود روز یکشنبه به‌دنبال موشک‌باران مواضع اسراییل در بلندیهای جولان توسط حزب‌الله، ارتش اسراییل چند سکوی پرتاب موشک و زیرساختهای عملیاتی حزب‌الله در منطقه کفر کـِلا Kela را هدف قرار داده است.
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت، نیروی دریایی این اتحادیه در دریای سرخ از شروع کار خود در اواخر ماه فوریه، حملات به ۱۱ کشتی غیرنظامی را دفع کرده است.مأموریت دریایی اتحادیه اروپا که در ۱۹فوریه تصویب شد، برای کشتی‌های تجاریِ در حال عبور از دریای سرخ اسکورت نظامی فراهم می‌کند.
مایک ترنر رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله به کنسولگری رژیم در دمشق گفت: من فکر می‌کنم آنچه در اینجا می‌بینیم این است که قطعاً کنسولگری رژیم در سوریه یک هدف مشروع از سوی اسراییل بوده است، زیرا رژیم ایران قطعاً منبعی است که همه وقایع مربوط به منطقه از آنجا می‌آید. این حمله به کنسولگری در سوریه قطعاً تنشها را در کل منطقه تشدید می‌کند.
 
 
لطفا به اشتراک بگذارید:
🙏لطفا به اشتراک بگذارید