آوریل هاینز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در سخنانی پیرامون تلاش کشورهای خارجی برای تأثیر گذاری در انتخابات آمریکا گفت: «جمهوری اسلامی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، اعمال تهدید و انتشار اطلاعات نادرست، به تطبیق دادن فعالیت‌های سایبری و نفوذ خود با شرایط ادامه می‌دهد».
وی که در نشست یکی از کمیته‌های سنای آمریکا پیرامون تهدیدات علیه انتخابات ۲۰۲۴ سخنرانی می‌کرد اضافه کرد: «روسیه، چین و ایران مهم‌ترین بازیگران خارجی هستند که به‌طور فزاینده‌یی در تلاشند که بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأثیر بگذارند این کشورهای خارجی به‌طور فزاینده‌یی از شرکت‌های خصوصی به‌عنوان پوششی برای اجرای عملیات نفوذ در انتخابات آمریکا استفاده می‌کنند که ردیابی عاملان اصلی چنین اقداماتی را دشوارتر می‌کند».
وی در ادمه هشدار داد: «نوآوریها در هوش مصنوعی به بازیگران خارجی این امکان را می‌دهد که پیام‌های سیاسی به ظاهر معتبرتر را کارآمدتر، در مقیاس بزرگ‌تر و با محتوایی متناسب با زبانها و فرهنگهای مختلف تولید کنند».
آوریل هاینز در ادامه با اشاره به تلاشهای رژیم ایران در این باره افزود: «تلاش‌های رژیم ایران برای تضعیف فضای سیاسی رقابتی ایالات متحده به‌طور فزاینده‌یی تهاجمی می‌شود. آنها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، اعمال تهدید و انتشار اطلاعات نادرست، به تطبیق دادن فعالیت‌های سایبری و نفوذ خود با شرایط ادامه می‌دهند. این احتمال وجود دارد که جمهوری اسلامی در این تلاش‌ها از سرویس‌های اطلاعاتی خود و اینفلوئنسرهای آنلاین مستقر در ایران برای پیشبرد اقدامات خود استفاده کند».    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید