۱۸سناتور جمهوری‌خواه آمریکا خواستار تحقیقات مستقل در مورد تعلیق مجوز امنیتی نماینده ویژه امور #ایران شدند - #نه_به_مماشات    
۱۸سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌‌ای از نهاد بازرسی وزارت‌خارجه این کشور خواستند تحقیقات مستقلی در مورد چگونگی رسیدگی به تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی، نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران، انجام دهد.
سناتور ریک اسکات نیز در نامه‌یی به سناتور بیل هگرتی ملحق شد و خواستار پاسخگویی وزارت‌خارجه در مورد تعلیق رابرت مالی نماینده ویژهٔ امور ایران شد.
شایان ذکر است، روز گذشته، در سایت سنای آمریکا، ثبت شده است که سناتور بیل هگرتی عضو کمیته روابط خارجی سنا، همکارانش را در ارسال نامه‌یی به بازرس کل دایانا شاو رهبری کرد و خواستار تحقیقات مستقل شد. در این نامه از مقامات وزارت‌خارجه پرسش شده است که آیا آنها همه قوانین و مقررات ذیربط در رابطه با تعلیق دسترسی رابرت مالی فرستاده ویژه ایران به اطلاعات طبقه‌بندی شده را رعایت کرده‌اند یا خیر؟
 
سناتور هگرتی، عضو کمیته روابط خارجی سنا، ۲۲تیر در یک پیام توئیتری نسبت به درخواست تحقیقات مستقل در مورد ماجرای تعلیق رابرت مالی نوشت: 
من همکارانم را برای درخواست یک تحقیقات مستقل در مورد این‌که آیا مقامات وزارت امور خارجه از تمام قوانین و مقررات مناسب در رابطه با تعلیق نماینده ویژه برای ایران برای دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده تبعیت کرده‌اند یا خیر، رهبری می‌کنم.
🙏لطفا به اشتراک بگذارید