ارديبهشت 15, 1403

برگ‌های بی‌خزان ـ اکبر کاظمی

in جنبش دادخواهی

by Super User

من اکبر کاظمی هستم مدت ۷‌سال در زندانهای لاهیجان، قزلحصار و اوین بودم که بیشترین…
شهریور 25, 1401

تصویب طرح شورای ملی مقاومت درباره رابطه دولت با دین و مذهب

جدایی دین و دولت نوعی نگرش سیاسی است که بر مبنای آن دین و حکومت…
شهریور 25, 1401

سالروز درگذشت حاج خلیل رضایی گرامی باد

in یاد یاران خاموش

by Super User

سالروز درگذشت حاج خلیل رضایی گرامی باد. حاج خلیل رضایی از جمله مردان بزرگی در…
شهریور 21, 1401

دیدگاه‌ها - درباره زنان نیروی تغییر

https://vimeo.com/348863476
شهریور 21, 1401

گواهی تاریخی آقای منتظری در مورد شکنجه و اعدام در زندانها-اعدام دختران…

in جنبش دادخواهی

by Super User

گواهی تاریخی آقای منتظری در مورد شکنجه و اعدام در زندانها-اعدام دختران ۱۳ساله گواهی تاریخی…
شهریور 21, 1401

سپاه پاسداران سپاه جنگ و جنایت - قسمت دوم - #انحلال_سپاه_پاسداران

https://vimeo.com/335484029در این برنامه ارگانی را زیر ذره بین میبریم ،که بصورت بسیار استثنایی ، بیسابقه…
شهریور 21, 1401

سپاه پاسداران سپاه جنگ و جنایت - قسمت اول - #انجلال_سپاه_پاسداران

https://vimeo.com/334444173سپاه پاسداران در تمامیت خودش به عنوان یک گروه تروریستی در لیست سیاه وزارت خارجه…
شهریور 19, 1401

۵ مرداد۶۷ سرآغاز قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سراسر کشور

in جنبش دادخواهی

by Super User

۵ مرداد۶۷ سرآغاز قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ۳۳ سال پیش، خمینی دستور قتل‌عامی گسترده…
شهریور 19, 1401

سریال فرازها ـ قسمت چهارم ـ وحدت نیروها

https://vimeo.com/748254829
شهریور 08, 1401

عفو بین‌الملل؛ ناپدیدسازی قهری؛ رنج و آزار روانی ادامه‌دار - اشاره به…

in جنبش دادخواهی

by Super User

عفو بین‌الملل در روز جهانی قربانیان ناپدیدسازی قهری سه‌شنبه ۸ شهریور نوشت: قربانیان «ناپدیدسازی قهری»…

گزارش عفو بین الملل از شکنجه بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ در ایران
سازمان عفو بین‌الملل چهارشنبه ۱۲شهریور طی گزارشی با عنوان «ویرانگران انسانیت» جزییات بازداشت و محکومیت‌های پس از اعتراضات سراسری آبان‌ماه را منتشر کرده است.
بخشهایی از گزارش تفصیلی عفو بین‌الملل درباره بازداشتهای گسترده، ناپدیدسازی و شکنجه
در پی اعتراضات آبان ۹۸ در ایران:
«عفو بین‌الملل دریافته است که بازداشت شدگان اکثراً در جریان بازجوییها در مرحله‌ٔ اولیه بازداشتشان در معرض شکنجه و سایر بدرفتاریها قرار داشته و در شرایطی نگهداری می‌شدند که از نظر حقوقی «ناپدیدشدگی قهری» محسوب می‌شود.
بنا به اطلاعاتی که عفو بین‌الملل گردآوری کرده، از شکنجه به‌منظور مجازات، ارعاب و تحقیر بازداشت شدگان استفاده شده است. به علاوه، بازجویان از شکنجه به‌عنوان ابزاری برای واداشتن بازداشت شدگان به «اعتراف» و بیان اظهاراتی مبنی بر مجرم شناختن خودشان استفاده کرده‌اند؛ این اظهارات و «اعترافات» نه فقط به موضوع مشارکت در اعتراضات بلکه هم‌چنین به ادعاهای بازجویان مبنی بر ارتباط معترضان با گروه‌های سیاسی مخالف حکومت، مدافعان حقوق‌بشر، روزنامه‌نگاران و رسانه‌های خارج کشور و هم‌چنین با دولتهای بیگانه مربوط می‌شده است.
در اکثر موارد، آسیب دیدگان گفته‌اند که در حالی که کیسه‌ای روی سرشان کشیده یا به آنها چشم‌بند زده بودند، با مشت و لگد مورد ضرب وجرح قرار گرفته‌اند؛ شلاق خورده‌اند؛ زیر ضربات چماق، شلنگ پلاستیکی، باتون و کابل قرار گرفته‌اند؛ به مدت طولانی آویزان شده یا مجبور شده‌اند در حالتهای دردآوری بنشینند یا بایستند؛ از غذا و آب آشامیدنی کافی محروم شده‌اند؛ و گاهی برای هفته‌ها یا حتی ماهها در سلولهای انفرادی قرار گرفته‌اند.
هم‌چنین، اطلاعاتی از منابع دست اول در اختیار عفو بین‌الملل قرار گرفته مبنی بر این‌که بازجویان وابسته به تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی و مأموران زندانها بازداشت شدگان، از جمله کودکان، را به این شیوه‌ها مورد شکنجه قرار داده‌اند: برهنه کردن زندانیان و پاشیدن آب سرد بر بدنشان؛ نگه‌داشتن بازداشت شدگان به‌طور مستمر و به مدت طولانی در معرض گرما یا سرمای شدید و / یا بمباران آنها با نور تند و صداهای گوشخراش؛ کشیدن ناخنهای انگشتان دست و پا؛ اسپری فلفل زدن به نقاط مختلف بدن؛ تزریق یا خوراندن اجباری مواد شیمیایی؛ شوک الکتریکی؛ القای حس خفگی با آب؛ و اعدامهای نمایشی
اطلاعاتی که از طریق منابع دست اول، از جمله آسیب‌دیدگان و بستگان آسیب دیدگان و منابعی در داخل زندانها، به دست عفو بین‌الملل رسیده نشان می‌دهد که بازجویان و مسئولان زندانها مردان بازداشت شده را مورد خشونت جنسی، از جمله برهنه سازی اجباری، دشنامهای جنسی، پاشیدن اسپری فلفل به دستگاه تناسلی و وارد آوردن شوک الکتریکی به این نقاط قرار داده‌اند.
به علاوه، تمام آسیب دیدگانی که با عفو بین‌الملل صحبت کرده‌اند اشکال مختلف شکنجه روانی را با هدف اخذ «اعترافات» اجباری گزارش کرده‌اند.
هم‌چنین، مقام‌های مسئول، از جمله بازجویان وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران، مسئولان زندانها و مقام‌های دادستانی، به شکل پیوسته بازداشت شدگان را با محروم کردن عامدانه آنان از دسترسی به خدمات درمانی و دارو مورد شکنجه و سایر بدرفتاریها قرار داده‌اند، داروها و خدماتی که بازداشت شدگان برای معالجه جراحتهایی که در جریان اعتراضات متحمل شده بودند، از جمله زخم گلوله و جراحات ناشی از ضرب وجرح، و هم‌چنین برای معالجه صدمات ناشی از شکنجه به آنها نیاز داشتند.
در روزهای پس از اعتراضات، صدا و سیمای جمهوری اسلامی اقدام به پخش «اعترافات» اجباری نمود که تحت شکنجه و سایر بدرفتاریها اخذ و ضبط شده بودند. این «اعترافات» متعاقباً به‌طور سازمان‌یافته مورد استناد دادگاهها در جریان محاکمه‌های به‌شدت ناعادلانه قرار گرفتند، حتی در شرایطی که متهمان اظهارات سابق خود را در دادگاه پس می‌گرفتند و اعلام می‌کردند که اعترافات»شان زیر شکنجه و سایر بدرفتاریها اخذ شده است.
عفو بین‌الملل به‌علاوه از طریق مصاحبه‌های انجام شده در جریان دستگیری و شکنجه‌ٔ تعداد زیادی کودک در استانهای کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان قرار گرفته است.
اکثریت وسیعی از کسانی که عفو بین‌الملل با آنها مصاحبه کرده تا هفته‌ها و ماهها پس از وقوع اعتراضات در حالت شوک، ترومای روانی، و اضطراب به سر می‌بردند از یک‌سو مایل به بازگو کردن سرگذشتشان بودند و از سوی دیگر از این بیم داشتند که در صورت چنین کاری، خود یا بستگانشان با اقدامات تلافی‌جویانه مواجه می‌شوند. عفو بین‌الملل پیش‌تر مستنداتی در این باره منتشر کرده است که در جریان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ و متعاقب آن، تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی ایران کارزار سرکوبی به راه انداخته‌اند تا مانع از آن شوند که خانواده‌های آسیب دیدگان و سایر افراد به رسانه‌ها و سازمانهای حقوق‌بشری اطلاع‌رسانی کنند
نیروهای امنیتی ایران برای سرکوب اعتراضات به‌سرعت وارد عمل شدند و در جریان این عملیات سرکوب، که تا ۲۸ آبان ادامه داشت، با توسل غیرقانونی به قوه قهریه، و از جمله با استفاده از سلاحهای مرگبار، گلوله‌های ساچمه‌ای، گاز اشک‌آور و ماشینهای آبپاش به مقابله با معترضان و شاهدان اعتراضات پرداختند.
با فاصله کمی پس از آغاز اعتراضات، مسئولان ایرانی دسترسی به اینترنت را تقریباً به‌طور کامل مسدود کردند و این اقدام مانع از این شد که مردم داخل کشور تصاویر و ویدئوهای سرکوبهای مرگبار را به‌صورت همزمان در معرض دید جهانیان قرار دهند.
بستگان دستگیر شدگانی که در بازداشت بدون ارتباط با دنیای بیرون به سر می‌بردند یا قهراً ناپدیده شده بودند نیز مورد آزار و ارعاب قرار گرفتند، از جمله از این طریق که مأموران اطلاعاتی و امنیتی آنان را احضار کرده و برای بازجویی در حبس نگه داشته و تهدید کرده بودند که اگر از تلاش برای کسب اطلاع درباره محل نگهداری یا وضعیت بستگانشان دست برندارند، یا درباره وضعیتشان اعتراض علنی و افشاگری کنند، خود آنان را دستگیر و زندانی می‌کنند.
مکانها زیر نظر تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی، در اکثر موارد وزارت اطلاعات یا واحد حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران، قرار دارند. بازداشت شدگان در این مکانها مورد شکنجه و سایر بدرفتاریها، از جمله حبس طولانی‌مدت در سلول انفرادی، قرار می‌گرفتند. سایر بازداشت شدگان را به پاسگاههای نیروی انتظامی یا زندانهای پرجمعیت انتقال می‌دادند و در آنجا بسیاری را در سلولهای انفرادی و بدون دسترسی به دنیای بیرون زندانی می‌کردند.
مکانهای مخفی که به‌صورت غیررسمی برای حبس کردن بازداشت شدگان مورد استفاده قرار می‌گیرند کاملاً فراقانونی هستند. این اماکن معمولاً خانه‌ها یا آپارتمانهایی هستند که تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی، در اکثر موارد وزارت اطلاعات یا واحد حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران، برای حبس کردن دستگیر شدگان در اختیار خود گرفته‌اند. بازداشتگاههای مخفی در فهرست اماکن «سازمان زندانها» ثبت نشده‌اند و در نتیجه، بازداشت شدگان و بستگانشان هرگز متوجه نمی‌شوند که در کجا حبس بوده‌اند. مسئولان اطلاعاتی و امنیتی اصطلاحاً به این بازداشتگاهها «خانه‌های امن» می‌گویند. این در حالی است که طبق قانون احترام به آزادیهای مشروع و حفظ حقوق شهروندی و سایر قوانین، بازجویان و مأموران تحقیق می‌بایست از بردن بازداشت شدگان به این اماکن خودداری ورزند».
عفوبین‌الملل هم‌چنین تحت عنوان معترضان محکوم به اعدام می‌نویسد:
«امیرحسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی به اتهام ایجاد حریق در جریان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ در تهران به اعدام محکوم شده‌اند؛ این متهمان هر گونه دخالت در این وقایع را انکار کرده‌اند. محاکمه آنان به‌شدت ناعادلانه بوده است. هر سه نفر از حق دسترسی به وکلای خود در طول مرحله بازجویی محروم بودند، و تا هفته‌ها قربانی ناپدیدسازی قهری شده بودند. بنا به گزارشها، هر سه نفر در طول مرحله بازجویی مورد شکنجه و سایر بدرفتاریها قرار گرفته‌اند. هم‌چنین، امیرحسین مرادی در دادگاه گفته است که مجبور به ارائه «اعترافاتی» در مقابل دوربین شده است».
در بخش پایانی گزارش عفو آمده است: «در جریان اعتراضات و متعاقب آن، مقامها و مسئولان اقدام به ساخت و پرداخت روایتهایی کردند که ادعا می‌کرد اعتراضات را «عوامل ضد انقلاب» و «دشمنان خارجی» به راه انداخته و هدایت می‌کنند. مقامها و مسئولان اعتراضات را «غیرقانونی» و معترضان را به‌عنوان «اغتشاشگران» و «اشرار» معرفی می‌کردند، و به مردم هشدار می‌دادند که خودشان را از تجمعات کنار نگه دارند.
علی خامنه‌ای، در سخنانی در ۲۶ آبان ۱۳۹۸ معترضان را اشراری خواند که به تحریک عوامل «ضد انقلاب» و «دشمنان خارجی» جمهوری اسلامی دست به خشونت می‌زنند.
او در ادامه به نیروهای امنیتی دستور داده بود تا در برخورد با معترضان «به وظایف خود عمل کنند»، و به این ترتیب عمًلا مجوز ادامه دادن به سرکوبهای بی‌رحمانه را صادر کرده بود.
در همان روز، دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی، نیز «عوامل ضد انقلاب» و سازمان مجاهدین خلق را مسئول ناآرامیها معرفی کرده بود. او در ملاقات با نمایندگان مجلس گفته بود: «تعدادی از افراد که اقدام به تحریک مردم در خیابان‌ها می‌کردند، شناسایی شدند. مشخص شد که آنان با سازمان (مجاهدین) در ارتباط هستند. آنان برخی از افراد شرور منطقه بودند ... پول گرفتند تا ایجاد آشوب کنند».
🙏لطفا به اشتراک بگذارید    
آذر 03, 1402

#ایران - سرنوشت گلوله‌یی که بر صورت «ویدال» شلیک شد - #آلخو_ویدال_کوآدراس

in مقاله ها

by Super User

گلوله‌یی که در ۹ نوامبر ۲۰۲۳ از فاصلهٔ نزدیک بر صورت آلخو ویدال کوادراس، رئیس…
مهر 03, 1402

یادواره‌ٔ #نوید_افکاری؛ سه پیام راهنما و ماندگار - #ایران

in مقاله ها

by Super User

در آستانه‌ٔ چهارمین سالگرد جاودانگی نوید افکاری، یادداشتی از اعضای خانواده‌اش بر روی اینترنت منتشر…
تیر 31, 1399

سقوط باسطیل انقلاب کبیر فرانسه

in در جهان

by Super User

https://www.youtube.com/watch?v=FgUjibrJcvc
شهریور 14, 1402

آرمان‌ها و امیدها - قسمت اول - #قتل_عام67 #دادخواهی #ایران

in گزارش

by Super User

https://vimeo.com/857936548 آرمان‌ها و امیدها گزارشی از نمایشگاه کنفرانس مقاومت ایران در خصوص چهار دهه جنایت…
تیر 11, 1400

بیانیهٔ ۶۱عضو سنا و پارلمان ایتالیا در آستانه گردهمایی جهانی ایران آزاد

in پیش از کهکشان

by Super User

بیانیهٔ ۶۱ عضو سنا و پارلمان ایتالیا در آستانه گردهمایی جهانی ایران آزاد حمایت از…
فروردين 27, 1402

حملات شیمیایی به مدارس دخترانه در تهران، اسلامشهر، کرج، قزوین، اردبیل، ارومیه…

in اخبار

by Super User

حملات شیمیایی به مدارس دخترانه در تهران، اسلامشهر، کرج، قزوین، اردبیل، ارومیه و بابلسر و…
خرداد 02, 1402

کمیته در جستجوی عدالت اعدام سه تظاهر کننده در ایران را به‌شدت…

in اخبار

by Super User

کمیته در جستجوی عدالت اعدام سه تظاهر کننده در ایران را به‌شدت محکوم می‌کند زمان…
اسفند 19, 1402

سکوت ۵روزهٔ خلیفه درمانده پس از نمایش انتخابات و ماستمالی شکست در…

in اخبار

by Super User

سکوت ۵روزهٔ خلیفه درمانده پس از نمایش انتخابات و ماستمالی شکست در پای درخت به…
دی 02, 1400

داستان هولناک خاوران - #قتل_عام67

in شورشگران

by Super User

https://www.youtube.com/watch?v=Oa7X3QR1hno
شهریور 26, 1401

مسیح؛ از نان و شراب تا میلاد امید و فدا؟

in گزیده ها

by Super User

مسیح؛ از نان و شراب تا میلاد امید و فدا. عیسی مسیح یا عیسی ناصری…
آبان 22, 1402

هجدهمین روز دادگاه استیناف سوئد رسیدگی به جنایات دژخیم #حمید_نوری استکهلم-قسمت چهارم…

in جنبش دادخواهی

by Super User

https://vimeo.com/883614455 هجدهمین روز دادگاه استیناف سوئد رسیدگی به جنایات دژخیم حمید نوری استکهلم-قسمت چهارم -…
شهریور 19, 1402

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی پس از انتقال از اوین به زندان #قزلحصار…

in اخبار

by Super User

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی پس از انتقال از اوین به زندان قزل‌حصار فراخوان خانم مریم…
ارديبهشت 12, 1402

توییت خانم #مریم_رجوی: كدام وجدان بيداری است كه از شرایط سخت و…

in توییت مریم رجوی

by Super User

كدام وجدان بيداری است كه از شرایط سخت و زیر خط فقر معلمان و فرهنگيان،…
فروردين 25, 1403

وارونه‌گویی فاشیسم دینی از اَبر بحران اقتصادی

in مقاله ها

by Super User

بحران اقتصادی حاکم بر ایران از حد و اندازه حتی نامتعارف گذشته است. دیگر کم…
مرداد 02, 1399

مریم رجوی: دادخواهی شهیدان و حسابرسی از رژیم ایران

مریم رجوی - سخنرانی در کنفرانس دادخواهی در گردهمایی جهانی ایران آزاد روز یکشنبه ۲۹تیر۱۳۹۹،…
مهر 09, 1402

روزنامهٔ بیلد آلمان: مشاور بربوک وزیر خارجه با آخوندها مراوده داشته است…

in اخبار

by Super User

روزنامهٔ بیلد آلمان ۷مهر۱۴۰۲: «ایمیل‌های جدید وزارت‌خارجه (آلمان) را تحت فشار می‌گذارد» «مشاور بربوک با…
فروردين 14, 1403

پمپئو دولت بایدن را به داشتن موضع نرم در برابر رژیم ایران…

in اخبار

by Super User

مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا طی مصاحبه‌ای موضع نرم دولت بایدن در مقابل رژیم…
فروردين 31, 1402

هشدار عفو بین‌الملل: میلیون‌ها دانش‌آموز دختر در معرض خطر مسمومیت‌ هستند -…

in اخبار

by Super User

سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه، ۳۰فروردین، با انتشار بیانیه‌یی، حملات شیمیایی عوامل خامنه‌ای و مسموم…
مهر 09, 1402

واشنگتن فری بیکن: سناتورهای جمهوریخواه از پنتاگون خواستند مجوز امنیتی مقامات مرتبط…

in اخبار

by Super User

واشنگتن فری‌بیکن در گزارش روز جمعه ۷مهر، نوشت، ائتلافی از سناتورهای جمهوریخواه در نامه‌یی به…
اسفند 22, 1402

سکوت ۵ روزه خلیفه درمانده پس از نمایش انتخابات و ماستمالی شکست…

in مسعود رجوی

by Super User

https://vimeo.com/919771489 خامنه‌ای: لازم می‌دانم اشاره کنم به موضوع مهم انتخابات و از ملت ایران تشکر…
مهر 18, 1400

برنامه ۱۰ماده‌ای #مریم_رجوی – ماده سوم - برنامه مریم رجوی، طرحی برای…

ماده ۳: «ما در ایران آزاد شدهٔ فردا از لغو حکم اعدام دفاع می‌کینم و…
شهریور 04, 1402

اول شهریور- سالگرد هلاکت لاجوردی سر جلاد اوین توسط #مجاهدین در سال۱۳۷۷…

https://vimeo.com/856880973مجاهد خلق علی‌اکبر اکبری قهرمان ملی باور کنید از دست این دقایق و ثانیه‌ها که…
تیر 23, 1402

آسوشیتدپرس: #مریم_رجوی، رئیس شورای ملی مقاومت #ایران، دیدار با نمایندگان پارلمان ایتالیا…

in اخبار

by Super User

آسوشیتدپرس: #مریم_رجوی، رئیس شورای ملی مقاومت #ایران، دیدار با نمایندگان پارلمان ایتالیا - #آری_به_جمهوری_دمکراتیک حضور…
ارديبهشت 16, 1402

توییت یک کابر: پارادوکسی به بزرگی شاه پرستی و دمکراسی خواهی #نه_سلطنت_نه_رهبری_دموکراسی_برابری…

پارادوکسی به بزرگی شاه پرستی و دمکراسی خواهی #نه_سلطنت_نه_رهبری_دموکراسی_برابری #نه_شاه_نه_شیخ https://twitter.com/mojahedin_plus/status/1654811295894368256?s=20
بهمن 08, 1401

فرجام یک دیکتاتور قسمت ششم علل اصلاحات ارضی محمد رضا شاه -…

in سریال ها

by Super User

فرجام یک دیکتاتور قسمت ششم علل اصلاحات ارضی محمد رضا شاهhttps://www.youtube.com/watch?v=rlVrag4poiA
آذر 01, 1402

#ایران - صندوق بازنشستگی، سرمایه‌یی به‌یغما رفته - #بازنشستگان

in گزارش

by Super User

https://vimeo.com/887357964 بازنشستگان ۳۰سال کار و زحمت با هزینه کردن نیروی جوانی را تحمل کرده‌اند، به‌امید…
مرداد 17, 1402

لاپوشانی بحرانهای نظام با سرکوب زنان، چرا؟ #قيام_تا_سرنگونى

in تحلیل

by Super User

https://youtu.be/LORkgMLE31M لاپوشانی بحرانهای نظام با سرکوب زنان، چرا؟ پاسدار قالیباف - ۱۰مرداد: الان دو تا…
فروردين 20, 1402

مسعود رجوی کیست؟

in مسعود رجوی

by Super User

https://vimeo.com/815979485 مسعود رجوی کیست https://youtu.be/Rkc7IbaQaXI?t=218 مسعود رجوی - من کیستم؟ https://youtu.be/IrtCWpvJaaI مسعود رجوی: در جواب…
مهر 09, 1402

باز هم یک #جمعهٔ_خونین - #قيام_تا_سرنگونى

in مقاله ها

by Super User

خلق قهرمان بلوچ چنان ترسی بر دل خامنه‌ای انداخته‌اند که حتی بزرگداشت شهدای جمعه خونین…
مهر 22, 1399

مریم رجوی: به یاد مادر بزرگوار، یار و همراه مجاهدین نسرین آذربیگی…

مادر گرامی و عزیز مان، خانم نسرین آذربیگی به دیار رفیق جاودان پرکشید. به روح…
خرداد 14, 1402

غلامرضا خسروی؛ آخرین فایل صوتی منتشر نشده قبل از اعدام - #قيام_تا_سرنگونى…

in قیام برای آزادی

by Super User

https://youtu.be/YGR6PmiLa3oراز استواری و پایمردی شهید غلامرضا خسروی از زبان خودش زنده یاد غلامرضا خسروی در…
مرداد 22, 1401

همراه با سؤالات شما - از سی خرداد تا کانون‌های شورشی

in پاسخ به سوالات

by Super User

در باره سی خرداد بحث‌های زیادی شده است ولی ما می‌خواهیم بدانیم که تاثیر سی…