به‌دنبال موجی از فراخوانها و بیانیه‌ها و گردهمایی‌ها و قطعنامه‌های پارلمانی و اعتراضهای شدید به سیاست شکست‌خوردهٔ مماشات، از جمله در اجلاس رسمی پارلمان اروپا در استراسبورگ، و تأکید قانونگذاران بر ضرورت قاطعیت در قبال فاشیسم مذهبی و سرمار جنگ‌افروزی؛ روز ۲۴اردیبهشت در جلسهٔ خبری وزارت‌خارجه حکومت آخوندی، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم از نمایندهٔ خبرگزاری رسمی رژیم خواستار طرح سؤالی شد که به نظر می‌رسید از قبل طراحی شده است. زیرا سخنگوی مربوطه نیز با روخوانی متنی که جلوش گذاشته بود به او جواب می‌داد.
سؤال خبرگزاری رسمی رژیم چنین بود:
«جناب کنعانی! در چند هفته اخیر ما شاهد بودیم که سرکرده گروهک منافقین در واقع در چند کشور اروپایی، ایتالیا و انگلیس، آلمان و هم‌چنین کنگره آمریکا در واقع نزد مقامات رسمی آنها خواهان افزایش تحریم‌ها علیه ایران و البته فعال کردن مکانیزم ماشه از سوی اروپا بود. می‌خواستم واکنش دستگاه دیپلوماسی به این تحرکات گروهک منافقین را بدانم».
سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم هم، که به‌رغم آماده‌سازیهای قبلی دست و پایش را گم کرده بود، ضمن تلاش برای مراجعه به متنی که مقابلش بود، به‌نحو مضحکی شروع به آموزش «درایت سیاسی»! به کنگره آمریکا و دولتهای اروپایی کرد و همراه با پرهیز دادن آنها از شنیدن حرفهای مجاهدین، گفت:
«آن دسته از کشورهایی که سالیان طولانی تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی و ظالمانه را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کردند، خب، حتماً اکنون اگر حکمت و درایت سیاسی داشته باشند قاعدتاً باید یک ارزیابی از نتایج این اقدامات غیرقانونی خودشان هم داشته باشند».
وی در حالی که تأکید می‌کرد مجاهدین دست از کارهایشان علیه نظام برنمی‌دارند با لحنی ترسان و بلاهت‌بار، اضافه کرد:
«کشورهای تحریم کننده لازم هست یک باز بینی در نتایج اقدامات غلط گذشته خودشان بکنند و سیاست‌های غلط خودشان را اصطلاح بکنند»!
سؤال خبرگزاری رسمی رژیم، که پس از اشاره به سخنرانیهای خانم مریم رجوی خطاب به قانونگذاران چند کشور اروپایی و اعضای کنگره آمریکا، از «افزایش تحریم‌ها» و «مکانیسم ماشه» ابراز نگرانی می‌کند، نشان می‌دهد که رژیم از قطعنامهٔ اخیر پارلمان اروپا که کشورهای اتحادیه اروپا را به‌نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران و فعال کردن مکانیزم ماشه بر اساس قطعنامهٔ ۲۲۳۱ شورای امنیت فراخوانده، به‌شدت ترسیده است.
این قطعنامه، اقدامات تروریستی رژیم در خارج از ایران و مشخصاً هدف قرار دادن نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا، دکتر آلخو ویدال کوادراس توسط سپاه پاسداران را محکوم کرده و خواستار تحریم بیت خامنه‌ای، ستاد کل نیروهای مسلح رژیم و رئیس آن -که بالاترین مقام نظامی رژیم به‌شمار می‌رود- شده است.
شایان یادآوری است که رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در یکی از پیامهای اخیر خود (۱۸اردیبهشت)، با تأکید بر ضرورت اتخاذ یک سیاست درست در قبال فاشیسم مذهبی و قرار گرفتن در کنار مردم و مقاومت ایران، خطاب به قانونگذاران بر این نکات تأکید کرد:
«از جانب مقاومت مردم ایران دولتها و مجامع بین‌المللی را به اجرای این سیاست‌ها فرامی‌خوانم:
۱. نام‌گذاری رسمی سپاه پاسداران به‌عنوان یک موجودیت تروریستی
۲. قرار دادن رژیم ایران به‌عنوان تهدید صلح و امنیت جهان ذیل فصل هفت منشور شورای امنیت ملل متحد
۳. فعال کردن مکانیزم ماشه در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد و اعمال مجدد قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد پروژه‌های اتمی رژیم
۴. به‌رسمیت شناختن مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید