کن بلکول: حمایت بیش از ۵۰۰شخصیت مشهور جهان از طرح ۱۰ماده‌ای مریم رجوی در گردهمایی ایران آزاد بی‌سابقه بود
کن بلکول روز ۱۸تیر در مطلبی با عنوان «اپوزیسیون ایران گسترش می‌یابد» که در وبسایت تاون هال منتشر شده نوشت: اعتراضات گسترده‌ای که در ایران جریان دارد، همراه با نفوذ فزاینده بین‌المللی و داخلی اپوزیسیون اصلی ایران، آسیب پذیریهای استراتژیک عمیق رژیم آخوندی را آشکار کرده است.
کن بلکول سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر سازمان ملل متحد نوشته است: دولتهای غربی نباید از این تحولات تکان‌دهنده غافل بمانند، بلکه باید سیاست قاطعانه‌ای را اتخاذ کنند که از دعوت پرشور مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک حمایت می‌کند و در عین‌حال قاطعانه با سرکوبگران خود در تهران مقابله می‌کند.
آخوندها با توسل به سرکوب خشونت‌آمیز برای سرکوب اعتراضات سراسری که در سپتامبر گذشته آغاز شد، با چالشی حل ناپذیر دست و پنجه نرم می‌کنند.
اگر چه اعتراضات نوسانات گاه و بی‌گاهی را تجربه می‌کند، اما هم‌چنان موانع راهبردی غیرقابل حلی را برای تئوکراسی متزلزل ایجاد می‌کند. نارضایتی مردم به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است و آخوندها خود را در پرتگاه سقوط می‌بینند. در این وضعیت نامطمئن است که رژیم یک حمله همه‌جانبه را علیه مخالفان اصلی آغاز کرده است که مظهر آن مجاهدین خلق (ام.یی.کی) و ائتلاف دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) است.
از زمان فوران قیام، رژیم کمپینهای اطلاعات نادرست خود را علیه مخالفان تشدید کرده و در عین‌حال به‌شدت تلاش می‌کند تا دولتهای غربی را متقاعد کند تا علیه شورای ملی مقاومت و ام.یی.کی NCRI/MEK اقدام کنند. با این حال، فوریت دولتهای غربی برای محاسبه دست‌آوردهای بین‌المللی قابل توجه مخالفان بیش‌از‌پیش آشکار می‌شود.
در نمایشی تاریخی از همبستگی، بیش از ۵۰۰شخصیت مشهور از سراسر جهان، از جمله مایک پنس، نامزد ریاست‌جمهوری سال۲۰۲۴ ایالات متحده، دوازده تن از اعضای کنگره ایالات متحده، و هم‌چنین رؤسای جمهور سابق، نخست وزیران، وزرا و نمایندگان پارلمان فعلی، در فرانسه در آغاز ژوئیه در اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۳: به سوی جمهوری دموکراتیک گردهم آمدند. حمایت مشتاقانه آنها از طرح ۱۰ماده‌ای واقعی مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت، که خواستار یک جمهوری سکولار، آزاد و دموکراتیک در حمایت از حقوق زنان و اقلیتها است، بی‌سابقه بود... .
🙏لطفا به اشتراک بگذارید