فراخوان به تمدید مأموریت گزارشگر ویژه
و هیأت حقیقت‌یاب مستقل ملل متحد درباره ایران
ژنو –مقابل مقر سازمان ملل -۱۶ فروردین ۱۴۰۳
راضیه قدرتی : به همه شما برای شرکت به این تجمع درود می‌فرستم. من راضیه قدرتی از خانواده‌های شهیدان ۳۰هزار گلسرخ سربه‌دار در تابستان ۶۷ به شما خیرمقدم میگم.
تجربه‌های دیکتاتوریهای شاه و شیخ نشان داد که مردم ایران از ستمگران غارتگر به‌جان آمده‌اند و برای نیل به آزادی در نهایت فداکاری با یکی از جنایتکارترین رژیم های تاریخ سرزمین مان چنگ در چنگ‌اند.
رژیم ضدایرانی ولایت فقیه سالهاست که بی‌وقفه ماشین جهنمی اعدام و شکنجه را در ایران برپا داشته و هر روز جوانان این میهن را به بهانه‌های مختلف اعدام یا سربه‌نیست می‌کند.
سارینا رحیمی : ما بار دیگر در اینجا در مقابل مقر اروپایی ملل متحد جمع شده‌ایم که صدای مردم قهرمان و کشور اشغال‌ شده‌مان را بگوش جهانیان برسونیم .
ما آمده‌ایم بگوییم آقایان شرم کنید و سیاست مماشات در برابر جنایتهای رژیم ملاها را متوقف کنید. سکوت و بی‌عملی شما طی ۴۴سال حکومت سیاه این رژیم نتیجه‌یی جز گسترش اعدام و سرکوب بیشتر نداشته.خواست ما و همه مردم ایران اینه که مأموریت گزارشگر ویژه ملل متحد در مورد نقض وحشیانه حقوق‌بشر در ایران تمدید بشه. پرونده سیاه و نکبت‌بار رژیم در مورد نقض حقوق‌بشر به شورای امنیت ملل متحد ارجاع داده بشه. و سران رژیم به‌ویژه خامنه‌ای و رئیسی جلاد و دیگر سران نظام قتل‌عام، در ارگانهای بین‌المللی در پای میز عدالت قرار گیرند. البته ما ترجیح میدیم که آنها را در فردای پیروزی انقلاب در دادگاههای عادلانه در کشور خودمون مورد محاکمه قرار داده و به سزای جنایت هاشون برسونیم.
ناصر شیخلو : اخیراً شورای حقوق بشر ملل متحد برای تمدید مأموریت کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل صریحاً گفته که بسیاری از موارد نقض حقوق‌بشر از جمله قتل و حبس و شکنجه و تجاوز و سایراشکال خشونت جنسی و آزار و تعقیب وناپدید سازی قهری و سایر اعمال غیرانسانی مصداق جنایت علیه بشریت است. پس ما از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل می خواهیم که این مأموریت تمدید شود.
 
امیر ثنایی: من امیر ثنایی مدت یک‌سال و اندی است که از ایران به اجبار خارج شده‌ام من مثل بسیاری از ایرانیان مایل به ترک وطن نبودم و فقط به‌خاطر شرایط اختناق و از طرف دیگر بی‌آینده بودن جوانان، جوانی مانند من مجبور به ترک ایران این زیباترین وطن شدم الآن هم کماکان مایل هستم که مسئولیت خودم را در قبال ایران عزیزم ادامه بدهم و این کار سختی نیست و بر درسهای زیادی که از مقاومت یاد گرفتم باید همینجا بگویم که همان‌طور که صبا ی قهرمان گفت ما تا آخرش ایستاده‌ایم و ما ارزش مبارزه و خون شهدا مانند مهرشاد شهید و آرمیتا و حدیث را می‌دانیم ماهم مانند آنها احساس مسئولیت برای آزادی کشورمان می‌کنیم.
حسین دباغچیان: ما جامعه ایرانیان مقیم سوئیس یکبار دیگر به جامعه جهانی اعلام می‌کنیم که مماشات و سکوت در برابر این رژیم را تحمل نمی‌آوریم شما می‌دانید که رژیم ایران چگونه با کشتار مردم در داخل و به بند کشیدن آزادیها و تروریسم در خارج از کشور و جنگ‌افروزی در منطقه عمر خود را طولانی کرده و می‌کند اما سکوت می‌کنیم و این سکوت چراغ سبز به ملاها ست برای ادامه و تشدید جنایاتشان. ما شاهد بودیم و دیدیم که مردم ایران در انتخابات اخیر حکومت ملایان را رد کردن بنابراین این رژیم سرنگون خواهد شد روی دولت ملایان سرمایه‌گذاری نکنید ما خواهان محاکمه سران رژیم در دادگاههای بین‌المللی هستیم ما خواهان ارائه پرونده نقض حقوق‌بشر رژیم ایران به شورای امنیت سازمان ملل هستیم.
 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید