دکتر آلخو ویدال کوادراس متولد شهر بارسلون اسپانیا، پس از تحصیلات در دانشگاه این شهر به دکترای فیزیک اتمی دانشگاه بارسلون در سال۱۹۷۵ دست یافت و در همین دانشگاه پرفسور فیزیک اتمی شد. او سپس سال‌ها در دانشگاههای مختلف استاد فیزیک اتمی بود و جوایز مختلف علمی نیز دریافت کرد.
از جمله در سال۱۹۸۳ برندهٔ جایزهٔ اول سازمان انرژی اتمی سیمات  در اسپانیا شد. آلخو ویدال در سال ۱۹۸۸ پرفسور فیزیک اتمی و هسته‌یی در دانشگاه بارسلون شد و بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۲ عضو شورای مانیتورینگ امنیت اتمی و حفاظت رادیولوژیک کاتالونیا و مدیر سرویس فیزیک پرتویی دانشگاه بارسلون بود. وی فعالیت‌های تحقیقاتی خود را هم‌چنین در مرکز تحقیقات اتمی استراسبورگ فرانسه و دانشگاه دوبلین ایرلند انجام داده و در آنجا نیز تدریس کرده است.
آلخو ویدال کوادراس از سال۱۹۸۸ تا ۱۹۹۶ نمایندهٔ پارلمان کاتالونیای اسپانیا و بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۶ رئیس حزب مردم در کاتالونیا بود.
وی که بین ۱۹۹۶ شد تا ۱۹۹۹ عضو مجلس سنای اسپانیا بوده، در سال۱۹۹۹ در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کرد و به‌پیروزی رسید. او با پیروزی در سه دورهٔ انتخابات پی‌درپی، در مجموع به‌مدت ۱۵سال نماینده و نایب‌رئیس پارلمان اروپا باقی ماند. او تنها فردی است که به‌مدت ۱۵سال مستمر در مقام نایب‌رئیسی این پارلمان بوده است که شامل دوره‌یی به‌عنوان نایب اول رئیس در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ می‌شود.
در ۸ آوریل ۲۰۰۸ طی مراسمی در سفارت فرانسه در بروکسل، سفیر فرانسه در اتحادیه اروپا به‌خاطر فعالیت‌های دکتر آلخو ویدال کوادراس در زمینهٔ مشکلات مربوط با انرژی، نشان لژیون دونور را به‌او اهدا کرد.
وی در همان سال هم‌چنین «نمایندهٔ سال پارلمان اروپا» نام گرفت.
آقای ویدال کوادراس در سال۲۰۰۸ به‌همراه شمار دیگری از نمایندگان پارلمان اروپا به‌منظور هماهنگی فعالیت‌ها برای خارج‌کردن نام مجاهدین از لیست، کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت را تأسیس کرد و این کمیته را در سال۲۰۱۴ به‌عنوان یک انجمن و سازمان غیردولتی به‌طور رسمی در بروکسل ثبت کرد. کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت تحت ریاست دکتر ویدال کوادراس در سال‌های اخیر فعالیت‌های بین‌المللی گسترده‌یی داشته شامل تهیهٔ جزوات و کتاب‌هایی دربارهٔ وضعیت رژیم و مبارزه مردم و مقاومت ایران و برگزاری کنفرانس‌های افشاگرانه در بروکسل.
دکتر ویدال کوادراس در سال ۲۰۱۴ حزب ووکس را در اسپانیا تأسیس کرد و در ماه مارس آن سال به‌عنوان رئیس این حزب انتخاب شد.
نخستین دیداردکترآلخو ویدال کوادراس درپاریس  پس‌ازترور درمادرید توسط مزدوران خامنه‌ای ـ قسمت دوم  ـ کلیپ دوم -
  ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
 
نخستین دیدار دکتر آلخو ویدال کوادراس در پاریس  پس‌از ترور در مادرید توسط مزدوران خامنه  ای ـ قسمت دوم  ـ کلیپ سوم -  ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
 
 
نخستین دیداردکترآلخو ویدال کوادراس درپاریس  پس‌ازتروردرمادرید توسط مزدوران خامنه  ای ـ قسمت دوم ـ کلیپ چهارم -  ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
 
لطفا به اشتراک بگذارید:
🙏لطفا به اشتراک بگذارید