روز شنبه ۲۴ شهریورماه در سالگرد قیام سراسری، خیابانهای مرکزی بروکسل شاهد تظاهرات و راهپیمایی بزرگ ایرانیان آزاده و جوامع ایرانی و یاران شورشگر در گرامیداشت قیام و شهیدان پاکباز‌ آن و همه شورشگران برای آزادی در سراسر میهن بود. 
تظاهر کنندگان در اجتماع و راهپیمایی شکوهند خود در بروکسل با حمل پلاکاردها و سردادن شعارهای مردم ایران پیروزی محتوم قیام و برپایی جمهوری دموکراتیک در ایران آزاد فردا را فریاد زدند و صدای مردم ایران و عزم راسخ آنها برای قیام تا پیروزی و آزادی میهن را به گوش جهانیان رساندند. 
 
خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت طی پیامی به هموطنان شرکت‌کننده در این تظاهرات گفت :
هم‌میهنان!
قیام ایران همان‌گونه که حکومت خامنه‌ای را در دام معضلات بی‌راه‌حل گرفتار کرد، جنبش آزادی ایران را در شاهراه پیشروی قرار داد. آن چنان که انقلاب دموکراتیک میدان‌دار شد، مرزبندی نه شاه نه شیخ و جبهه خلق بیش از همیشه اعتبار یافت، پرچم جمهوری دموکراتیک بر قله قیام به اهتزار درآمد. و هدایت راه‌حل انقلابی توسط مسعود، سرقت قیام را نافرجام گذاشت و آن را به‌سوی سرنگونی رژیم ولایت فقیه سوق داد. مسعود از امانت بزرگ خلق و تاریخ و خون‌های۱۲۰ هزار مجاهد و انقلابی و آن ۳۰ هزار سربه‌دار فراموشی‌ناپذیر حراست کرد، و جبهه خلق را در برابر دیکتاتوریهای شاه و شیخ استوار کرد. از میان سنگلاخ دشواریها از میان بغرنجی‌ها و تاریکی‌ها، راه انقلاب دموکراتیک را گشود و سنگ‌بنای پیروزی‌اش را ساخت، مسیری که قطعاً به سرانجام پیروز و خجسته‌اش خواهد رسید.
 
در گردهمایی و تظاهرات بروکسل اعضای مقاومت و جوامع ایران و شخصیتهای سیاسی و نمایندگان پارلمان از کشورهای مختلف به سخنرانی پرداختند.
سخنرانان این گردهمایی عبارت بودند از:
سناتور جری هورکان ـ عضو سنای ایرلند
استرون استیونسون ـ هماهنگ‌کنندهٔ کارزار تغییر برای ایران
دیلیا میست آینارزدوتیر ـ عضو کمیته ریاست پارلمان ایسلند
هفدیس هرون هفستاین دوتیر ـ نماینده پارلمان ایسلند
ماریا پانکو ـ نماینده پارلمان مولداوی
ایولیا داسکالو ـ نماینده پارلمان مولداوی
سناتور پیر گالان ـ رئیس بخش اروپایی سازمان جهانی علیه شکنجه
مارک ژان خیسلس ـ نمایندهٔ پارلمان بروکسل
سرژ دو پاتول ـ نمایندهٔ پیشین پارلمان بروکسل
پائولو کازاکا ـ نماینده پیشین پارلمان اروپا از پرتقال
مهدی سامع ـ سخنگوی سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران
عزیز پاک‌نژاد ـ عضو شورای ملی مقاومت ایران
و نمایندگان جوامع ایرانیان در بلژیک
پس از برگزاری گردهمایی پرشور و ایراد سخنرانیها هموطنان در صفوف فشرده در خیابانهای مرکزی بروکسل به راهپیمایی پرداختند و با شعارهای کوبنده در حمایت از قیام و کانون‌های شورشی، خروش مردم ایران و عزم آنها برای سرنگونی دیکتاتوری پلید آخوندها را در سالگرد قیام طنین‌انداز کردند. 
تظاهر کنندگان و جوامع ایرانی در این تظاهرات بر همبستگی با مردم و جوانان و زنان شورشگر و قیام‌آفرینان در سراسر ایران، در نبرد با دیکتاتوری آخوندی تأکید کردند.
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید