خبرگزاری رویترز گزارش داد: ایرانیان روز جمعه در آستانه اولین سالگرد درگذشت مهسا امینی که اعتراضات ضدحکومتی را برانگیخت، در بروکسل تظاهرات کردند. هزاران تظاهر کننده خواهان سرنگونی حکومت آخوندی ایران و برپایی یک جمهوری دموکراتیک شدند. 
سازمان دهندگان گفتند آنها هم‌چنین خواستار سیاست یکپارچه اتحادیه اروپا برای حسابرسی از حاکمان مذهبی ایران شدند. در اعتراضات سراسری سال گذشته صدها تن کشته و صدها تن دیگر مجروح شدند. هم‌چنین هزاران تن دستگیر شدند.
مردم در سالگرد قیام در نقاط مختلف تهران از جمله جردن، چیتگر، خیابان کاشانی، سعادت آباد، تهرانسر، تهرانپارس، شهرک اکباتان، نارمک، یوسف آباد، منطقه اوین و دیگر شهرها، از جمله سنندج، مشهد، کرج اصفهان شعار شبانه سر دادند. 
امیر حسین مرادی و علی یونسی زندانیان سیاسی، دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف در همبستگی با قیام از ۲۲ تا ۲۵ شهریور در اوین اعتصاب غذا کردند. 
امیرحسین مرادی و علی یونسی به‌جرم ارتباط با مجاهدین از ابتدای ۱۳۹۹ در زندان هستند و به ۱۶ سال حبس به‌خاطر اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام محکوم شده‌اند.
عفو بین‌الملل در گزارشی از سالگرد قیام ایران نوشت‌: نیروهای امنیتی به‌طور غیرقانونی صدها معترض از جمله کودکان خردسال را کشتند، صدها تن دیگر بر اثر شلیک گلوله‌های ساچمه‌یی بینایی خود را از دست دادند، هزاران نفر به‌شدت مجروح شدند و دهها هزار نفر به‌طور خودسرانه دستگیر شدند.
عفو بین‌الملل افزود: با مردم ایران همبستگی نشان دهید که به‌رغم خطرات، هم‌چنان خواستار برابری و پایان دادن به چند دهه سرکوب هستند. کشورها باید از رژیم ایران بخواهند تمامی احکام اعدام را لغو کند و اجازه دهد نمایندگانی را برای بازدید از زندانهای ایران بفرستند. این کشورها باید راههایی برای لغو مصونیت سیستماتیک مقام‌های رژیم ایران بیابند.
یک هفته مانده به بازگشایی مدارس قیمت نوشت‌افزار و لوازم تحصیلی هم‌چنان سیر صعودی طی می‌کنند؛ 
یک کوله‌پشتی کوچک دانش‌آموز دبستان، بین ۲ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان
کیف و کوله از ۲۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون تومان
دفتر نقاشی از ۱۸ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان
دفتر مشق از ۱۸ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان
جا مدادی بین ۱۸ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان
مداد معمولی حدود ۲۰۰ هزار تومان
ارزان‌ترین خودگار حدود ۶ هزار تومان
پاک‌کن ساده از ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان
مدادتراش ساده از ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان
و نهایتاً یک کیف دانش‌آموز با الزامات اولیه و نوشت‌افزار متوسط ضروری، رقمی بین ۵ تا ۷ میلیون تومان هزینه بر می‌دارد، رقمی که تا ۱۵ میلیون تومان هم می‌تواند افزایش پیدا کند.
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید