سخنرانیهای سام براون بک و مارک گینزبرگ در تظاهرات نیویورک علیه رئیسی جلاد
سناتور سام براون بک سفیر آمریکا برای آزادی مذهبی (۲۰۲۱)
مردم ایران خواهان تغییر رژیم هستند و همین حالا آن‌را می‌خواهند این آلترناتیوی است که توسط مجاهدین خلق به آن فراخوانده شده و از آن حمایت‌شده است.
ایران آزاد، ایران آزاد، ایران آزاد، ایران آزاد. این چیزی است که ما می‌بینیم. این چیزی که ما می‌خواهیم.
و من و جو (لیبرمن) دقایقی قبل از سخنرانی درباره این‌که سناتور مک‌کین حامی این موضوع و آزادی مردم در ایران بود صحبت می‌کردیم. و زمان آن فرا رسیده است. زمان گذشته است اکنون زمان آزادی مردم ایران فرا رسیده است. ایران آزاد. ایران آزاد. ایران آزاد. این امید ماست این در قلب مردم ایران است. آخوندهای حاکم نزدیک به ۴۵ سال است که کنترل ایران را در دست دارند. منصفانه است که بپرسیم آن دهه‌ها (وضعیت) برای مردم ایران چگونه بوده است؟ فاجعه‌بار بوده‌اند. اقتصاد از هم‌پاشیده، بهترین و باهوش‌ترین شما فرار کرده‌اند برای آزادی و فرصت، پلیس مخفی، اعدام‌های غیرقانونی، بدون حقوق‌بشر، بدون حق رأی در انتخابات علنی، بدون آزادی مذهبی برای دنبال کردن مسیر اعتقادی خود، به‌رغم این‌که در خود قرآن نیز می‌گوید در دین هیچ اجباری وجود ندارد.
پایان نزدیک است. هر یک از اعتراضات در سال‌های اخیر، طولانی‌تر و گسترده‌تر از اعتراضات قبلی بوده است. صبر مردم تمام‌شده است. آنها خواهان تغییر رژیم هستند و همین حالا آن‌را می‌خواهند. شما می‌توانید بشنوید، می‌توانید شعارها را از داخل ایران بشنوید. چه چیزی می‌خواهید؟ تغییر رژیم! چه زمانی آن را می‌خواهید؟ همین الان! اکنون. حالا زمانش فرا رسیده.
نارضایتی زیادی در میان مردم به‌خاطر اجبارهایی که رژیم حاکم بر آنها تحمیل می‌کند، وجود دارد. حاکمان به‌جای این‌که مردم ایران و جهان را جذب اسلام کنند، آنها را از خود رانده‌اند. دین اجباری در نهایت باعث گریزان و رویگردان شدن افراد می‌شود.
و واضح است که راه دیگری هم برای مردم بزرگ ایران وجود دارد. و به آن دموکراسی می‌گویند. به آن حقوق‌بشر می‌گویند. به آن کرامت انسانی می‌گویند. به آن آزادی می‌گویند. آزادی برای مردم در ایران. و این آلترناتیوی است که توسط مجاهدین خلق به آن فراخوانده شده و از آن حمایت‌شده است. یک جایگزین وجود دارد. به آن آزادی می‌گویند. بگذار مردم رهبران خود را انتخاب کنند، راه خودشان را انتخاب کنند و انتخابات عادلانه و آزاد برگزار کنند.
حالا به مردم ایران می‌گویم چه چیزی برای از دست دادن دارید؟ ۴۵ سال گذشته فاجعه‌بار بوده است. به ندای آزادی گوش فرا دهید. به تلاش برای آزادی در داخل ایران ادامه دهید و جامعه به جهانی می‌گویم. بیایید به آرزوی مردم ایران برگردیم. 
دیگر پولی به آخوندها ندهید.
این آزادی است که ما به‌دنبال آن هستیم. این آزادی برای مردم ایران است. مردم ایران را آزاد کنید. مردم ایران را آزاد کنید. مردم ایران را آزاد کنید. مردم ایران را آزاد کنید.
بیایید دعا کنیم و برای آزادی مردم ایران برای پایان دادن به ظلم و تروریسم اقدام کنیم. متشکرم. ممنون که در تمام این سال‌ها در مبارزه‌ماندید. ما پیروز خواهیم شد. خدا همه شما را حفظ کند.
 
سفیر مارک گینزبرگ سفیر پیشین آمریکا در مراکش
ما چه می‌خواهیم؟ آزادی
و آنچه ما می‌خواهیم این است که رئیسی، برو گمشو
خوب، خوب، خوب، دست نگه‌دارید، دست نگه‌دارید، دست نگه‌دارید، من اینجا صداهای زیادی می‌شنوم، اما فقط یک‌چیز وجود دارد که باید بگوییم، رئیسی برو گمشو، رئیسی برو گمشو، رئیسی برو گمشو، دوستان من، دوستان من شما اینجا هستید تا از ایران دموکراتیک حمایت کنید. اجازه دهید سوابق این به‌اصطلاح رئیس‌جمهور که امروز جرأت کرده به سازمان ملل بیاید را بررسی کنیم. ابراهیم رئیسی، مردی که دستور قتل هزاران زندانی ایرانی را صادر کرد که خواستار رهایی از ظلم آخوندها بودند. اما به‌رغم این سرکوب، راهپیمایی به‌سوی آزادی در داخل ایران ادامه دارد، انقلاب ادامه دارد. رئیسی برو گمشو، رئیسی برو گمشو. مردی که قرار است ۶ میلیارد دلار را صرف تقویت گشتاپوی داخلی ایران بکند، و حقوق سپاه پاسداران را پرداخت کند، تا به‌حساب خامنه‌ای واریز کلان کند. این مردی است که به سازمان ملل آمده است، و ما به او چه می‌گوییم؟ رئیسی برو گمشو، رئیسی برو گمشو
خانم‌ها و آقایان، ما نباید فراموش کنیم که دیکتاتوری که امروز در سازمان ملل است در حال ساختن سلاحهای هسته‌یی رژیم ایران است، از تروریسم توسط حزب‌الله و حماس حمایت می‌کند، که دستور حمله به متحدان آمریکا را صادر می‌کند. مجوز حملات سایبری را صادر می‌کند. در این مورد شک نکنید که رئیسی اینجاست تا کار خامنه‌ای و قاتلان حاکم بر ایران را پیش ببرد، و ما به او چه می‌گوییم؟ رئیسی برو گمشو. رئیسی برو گمشو. کسانی که اینجا هستند، ما در مورد سرنوشت آخوندها حرف آخر را می‌زنیم نه او، سرنوشت آخوندها را ما رقم می‌زنیم، نه او. در حالی‌که مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل جلسه می‌دهد و رئیسی با لبخند از کریدورهای سازمان ملل عبور می‌کند، فراموش نکنیم، که حکومتهای مثل حکومت (ایران) که توسط آخوندها اداره می‌شوند هر روز منشور سازمان ملل را پاره می‌کنند. آنها آزادی‌های جهان‌شمولی که در منشور ملل متحد وعده داده شده را نابود می‌کنند. این رژیمی است که ترجیح می‌دهد به‌جای دادن آزادی‌هایی که زنان ایران شایسته آن هستند آنها را به‌قتل برساند، آنها را حبس و به آنها تعدی کند. به رئیسی چه می‌گوییم؟ رئیسی برو گمشو. رئیسی برو گمشو.
من یک امید دارم، امیدوارم همراه با همه مردمی که در اینجا تظاهرات می‌کنند، ما شاهد تغییر رژیم باشیم. انقلاب شروع‌شده است. خانم‌ها و آقایان، ما امروز اینجا هستیم تا مطمئن شویم مردم ایران می‌دانند ما چه می‌خواهیم. ما چه می‌خواهیم؟ نه، ما چه می‌خواهیم؟ آزادی. ما چه می‌خواهیم؟ آزادی. و آنچه ما می‌خواهیم این است که رئیسی، برو گمشو. خانم‌ها و آقایان بسیار متشکرم.
لطفا به اشتراک بگذارید:
🙏لطفا به اشتراک بگذارید