سخنرانی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران و نمایندگان مجلس عوام و مجلس اعیان از احزاب مختلف انگلستان
رژیم در مقایسه با قبل از قیام آسیب‌پذیرتر و شکننده‌تر شده است بحرانهای عمیق اقتصادی، اجتماعی و سیاسی که منجر به قیام شد عمیق‌تر شده است.
 افزایش اعدام‌ها، دستگیریهای جمعی و سرکوب‌های شدید نشان‌دهندهٔ ضعف و ترس رژیم از یک قیام دیگر است.
 
اعلام بیانیه حمایت ۱۰۰۰ شخصیت از زنان سراسر جهان  از مقاومت زنان ایران و برنامه ده ماده‌یی خانم مریم رجوی در آستانه سالگرد قیام سراسری مردم ایران
حمایت اعضای مجلس عوام و اعیان از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت و طرح ۱۰ماده‌یی خانم رجوی تأکید بر حق مشروع مردم ایران برای دفاع از خود در قبال رژیم آخوندی  و فراخوان به دولت انگلستان برای لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران 
صبح روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ کنفرانسی با عنوان ایران، یک‌سال بعد از شروع قیام به سوی جمهوری دموکراتیک در پارلمان انگلستان با سخنرانی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و با حضور و سخنرانی نمایندگان مجلسین عوام و اعیان از همه احزاب این کشور برگزار شد.
در این کنفرانس بیانیه حمایت ۱۰۰۰ شخصیت از زنان سراسر جهان از مقاومت زنان ایران و برنامه ده ماده‌یی خانم مریم رجوی در آستانه سالگرد قیام سراسری مردم ایران اعلام شد.
بیانیه حمایت ۱۰۰۰ شخصیت از زنان سراسر جهان از جمله دربرگیرنده ۵۰ رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و وزرای پیشین، ۱۷۵ نماینده پارلمان، برندگان جایزه نوبل، هنرمندان، ورزشکاران و مسئولان انجمن‌ها و بنیادها از ۵ قاره و ۶۷ کشور جهان است.
در کنفرانس پارلمانی انگلستان، خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در مورد تحولات یک‌سال بعد از قیام سراسری مردم ایران و وظایف جامعه در قیام خواست مردم ایران سخنرانی کرد خانم رجوی در قسمتی از سخنان خود گفت:
مریم رجوی : 
از قیام و پیامدهای آن، چه درسی می‌توان گرفت؟
مردم ایران برای سرنگونی رژیم ضدبشری آخوندی مصمم هستند. این واقعیت غیرقابل انکار باید توسط دولتها با تصحیح سیاست‌هایشان در مورد ایران مورد توجه قرار گیرد. .
قدرتهای جهان در سال ۱۳۵۶، ایران تحت حاکمیت شاه را جزیره ثبات می‌دانست اما دیکتاتوری شاه در کمتر از یک سال با قیام مردم و خواست اکثریت ایرانیان سرنگون شد. امروز رژیم آخوندها بسیار شکننده‌تر است.
سیاست مماشات باید کنار گذاشته شود زیرا هیچ نتیجه‌یی نداشته جز این‌که رژیم تروریستی آخوندها را برای ارتکاب بیشتر جنایت و نقض حقوق‌بشر در ایران، و تروریسم و گروگانگیری بیشتر جری‌تر کرده است.
 
سخنرانان در این کنفرانس از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت و طرح ۱۰ماده‌یی خانم رجوی برای آینده ایران حمایت کردند و ضمن تأکید بر حق مشروع مردم ایران برای دفاع از خود در قبال اقدامات سرکوبگرانه رژیم آخوندی از دولت انگلستان خواستار لیست گزاری تروریستی سپاه پاسداران شدند.
سخنرانان این کنفرانس عبارت بودند از:
اعضای مجلس اعیان
بارونس ورما - معاون پارلمانی وزارت توسعهٔ بین‌المللی (۲۰۱۶) 
بارونس اولان 
لرد سینگ - معاون کمیتهٴ تمام‌حزبی آزادی مذاهب در پارلمان انگلستان
بارونس رد فرن
نمایندگان پارلمان انگلستان: 
ترزا ویلیرز – وزیر محیط‌زیست انگلستان (۲۰۲۰) وزیر ایرلند شمالی ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶
توبی پرکینز- وزیر سایه از حزب کارگر، نماینده پارلمان انگلستان
لیام فاکس- وزیر پیشین دفاع، نماینده پارلمان انگلستان
آنا فیرث 
باب بلکمن 
مارتین دی 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید